| dc.contributor.author | دیسی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی علیآبادی, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | جوادی, شهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | میارنعیمی, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1401-09-20T21:03:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-12-11T21:03:44Z | |
| dc.date.available | 1401-09-20T21:03:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-12-11T21:03:44Z | |
| dc.date.issued | 2022-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-08-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دیسی, محمد, حسینی علیآبادی, محمود, جوادی, شهرام, میارنعیمی, حسن. (1401). مکانیابی خطاهای دوفاز در ریزشبکهها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خط. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 11(4), 0-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-2344 | |
| dc.identifier.issn | 10 | |
| dc.identifier.uri | http://ieijqp.ir/article-1-900-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/936700 | |
| dc.description.abstract | امروزه استفاده از انرژیهای تجدید پذیر در شبکههای هوشمند و ریزشبکهها بهمنظور کاهش استفاده از سوختهای فسیلی و افزایش کارایی شبکه رو به افزایش است. مشابه تمام دستگاههای شبکه برق، ریزشبکهها نیز تحت خطاهای گذرا و ماندگار مانند اتصال کوتاه قرار دارند. این خطاها منجر به کاهش قابلیت اطمینان، نارضایتی مصرفکنندهها و تحمیل خسارتهای مالی به شرکتهای برق میشود. برای تعیین دقیق، خودکار و اقتصادی یافتن محل خطا، برای ایجاد ثبات و ترمیم بخش آسیبدیده شبکه، یک روش دقیق و خودکار مکانیابی خطا موردنیاز است. با توجه به قابلیت رویتپذیری در ریزشبکهها، میتوان مکان خطا را بر اساس دادههای ولتاژ و جریان در دو پایانه انجام داد. بر این اساس، در این مقاله یک روش تعیین فاصله و بخش خطا در ریزشبکههای جزیرهای و متصل به شبکه پیشنهاد شده است. روش پیشنهادی با استفاده از مدل گسترده خط و بر اساس اطلاعات ولتاژ و جریان دو سمت هر بخش، مکان خطاهای دوفاز را با در نظر گرفتن انرژیهای تجدید پذیر و خودرو برقی محاسبه میکند. این روش به مدل خودرو برقی و منابع تولید پراکنده حساس نیست و فقط از دادههای کمتر از نیمی از چرخه برای اجرای الگوریتم استفاده میکند. عملکرد روش پیشنهادی با کمک یک ریزشبکه 9 شینه در نرمافزار متلب بررسی شده است. تأثیر تغییرات در پارامترهای خط، مکانهای مختلف خطا، مقاومتها و زاویههای شروع خطا، حالتهای مختلف عملکرد منابع تولید پراکنده و خطاهای اندازهگیری موردمطالعه قرارگرفته و نتایج تائید میکند که روش پیشنهادی از دقت بالایی برخوردار است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity | en_US |
| dc.subject | ریز شبکه | fa_IR |
| dc.subject | مکانیابی خطا | fa_IR |
| dc.subject | خودرو برقی | fa_IR |
| dc.subject | مدل گسترده خط | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | مکانیابی خطاهای دوفاز در ریزشبکهها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خط | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 0 | |
| dc.citation.epage | 0 | |