نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدیسی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی علی‌آبادی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorجوادی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorمیارنعیمی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1401-09-20T21:03:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-12-11T21:03:44Z
dc.date.available1401-09-20T21:03:44Zfa_IR
dc.date.available2022-12-11T21:03:44Z
dc.date.issued2022-11-01en_US
dc.date.issued1401-08-10fa_IR
dc.identifier.citationدیسی, محمد, حسینی علی‌آبادی, محمود, جوادی, شهرام, میارنعیمی, حسن. (1401). مکان‌یابی خطاهای دوفاز در ریز‌شبکه‌ها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خط. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 11(4), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-900-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/936700
dc.description.abstractامروزه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شبکه‌های هوشمند و ریز‌شبکه‌ها به‌منظور کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و افزایش کارایی شبکه رو به افزایش است. مشابه تمام دستگاه‌های شبکه برق، ریز‌شبکه‌ها نیز تحت خطاهای گذرا و ماندگار مانند اتصال کوتاه قرار دارند. این خطاها منجر به کاهش قابلیت اطمینان، نارضایتی مصرف‌کننده‌ها و تحمیل خسارت‌های مالی به شرکت‌های برق می‌شود. برای تعیین دقیق، خودکار و اقتصادی یافتن محل خطا، برای ایجاد ثبات و ترمیم بخش آسیب‌دیده شبکه، یک روش دقیق و خودکار مکان‌یابی خطا موردنیاز است. با توجه به قابلیت رویت‌پذیری در ریزشبکه‌ها، می‌توان مکان خطا را بر اساس داده‌های ولتاژ و جریان در دو پایانه انجام داد. بر این اساس، در این مقاله یک روش تعیین فاصله و بخش خطا در ریزشبکه‌های جزیره‌ای و متصل به شبکه پیشنهاد شده است. روش پیشنهادی با استفاده از مدل گسترده خط و بر اساس اطلاعات ولتاژ و جریان دو سمت هر بخش، مکان خطاهای دوفاز را با در نظر گرفتن انرژی‌های تجدید پذیر و خودرو برقی محاسبه می‌کند. این روش به مدل خودرو برقی و منابع تولید پراکنده حساس نیست و فقط از داده‌های کمتر از نیمی از چرخه برای اجرای الگوریتم استفاده می‌کند. عملکرد روش پیشنهادی با کمک یک ریز‌شبکه 9 شینه در نرم‌افزار متلب بررسی شده است. تأثیر تغییرات در پارامترهای خط، مکان‌های مختلف خطا، مقاومت‌ها و زاویه‌های شروع خطا، حالت‌های مختلف عملکرد منابع تولید پراکنده و خطاهای اندازه‌گیری موردمطالعه قرارگرفته و نتایج تائید می‌کند که روش پیشنهادی از دقت بالایی برخوردار است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectریز شبکهfa_IR
dc.subjectمکان‌یابی خطاfa_IR
dc.subjectخودرو برقیfa_IR
dc.subjectمدل گسترده خطfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleمکان‌یابی خطاهای دوفاز در ریز‌شبکه‌ها با حضور خودرو برقی و استفاده از مدل گسترده خطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی- واحد تهران مرکز - دانشگاه آزاد اسلامی –تهران- ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد