نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعل چی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorدارایی, مهریfa_IR
dc.contributor.authorپورحسینی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1401-09-20T20:49:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-12-11T20:49:44Z
dc.date.available1401-09-20T20:49:44Zfa_IR
dc.date.available2022-12-11T20:49:44Z
dc.date.issued2022-09-01en_US
dc.date.issued1401-06-10fa_IR
dc.identifier.citationنعل چی, معصومه, دارایی, مهری, پورحسینی, ابراهیم. (1401). تبیین مدل تعارض و کنترل خشم در مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران. مجله علوم پزشکی رازی, 29(6), 48-59.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6953-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/935826
dc.description.abstractزمینه و هدف: تعارض و خشم به عنوان جزئی اجتناب ناپذیر و لاینفک از زندگی سازمانی قلمداد می‌شود که به علل مختلف در سازمان رخ می­دهد. راه‌حل‌ها و استراتژی‌های حل تعارض و خشم در سازمان­ها، بسیار متنوع بوده و هر یک دارای نقاط قوت و ضعف هستند. لذا، هدف از تحقیق حاضر، تبیین مدل تعارض و کنترل خشم در مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به روش کیفی می­باشد. روش کار: مطالعه حاضر از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری در پژوهش حاضر، خبرگان حوزه علوم پزشکی می­باشند. نمونه آماری توسط نمونه گیری غیراحتمالی و در سه مرحله بدست آمد. ابزارهای پژوهش شامل مطالعات کتابخانه­ای، مصاحبه نیمه ساختار یافته به صورت سوالات باز (15 سوال) و پرسشنامه در طیف لیکرت 5 امتیازی است که از نتایج دو ابزار قبل استخراج گردید. روش تحقیق در این بخش، تکنیک دلفی است. یافته­ها: بر اساس نتایج بدست آمده از سه دور دلفی، 9 مولفه اصلی و 72 مولفه فرعی در نهایت به عنوان شاخص­های کننترل تعارض و خشم در دانشگاه­های علوم پزشکی انتخاب شدند. مولفه­های اصلی مدیریت تعارض عبارتند از: مذاکره، همکاری، استفاده از نظام پیشنهادات، اجتناب، رویارویی، نرمش و سازش، کنترل، تطبیقی و تغییر در روابط. نتیجه‌گیری: مدیران سازمان­ها به ویژه دانشگاه­های علوم پزشکی کشور برای حل تعارض و خشم در سازمان، ابتدا شرایط و موقعیت و همچنین میزان شدت تعارض را سنجیده و از یکی از روش­های حل تعارض استفاده نمایند. روش­هایی که با سازش و نرمش هستند برای مشکل تعارض بیشتر توصیه می­شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتکنیک دلفیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectمدیریت تعارضfa_IR
dc.subjectکنترل خشمfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleتبیین مدل تعارض و کنترل خشم در مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue6
dc.citation.spage48
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد