نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفتحی, گوناfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, امیدfa_IR
dc.contributor.authorعبداللهی, فردینfa_IR
dc.date.accessioned1401-09-20T20:49:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-12-11T20:49:37Z
dc.date.available1401-09-20T20:49:36Zfa_IR
dc.date.available2022-12-11T20:49:37Z
dc.date.issued2022-07-01en_US
dc.date.issued1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationفتحی, گونا, اکبری, مریم, مرادی, امید, عبداللهی, فردین. (1401). اثربخشی آموزش تمایز یافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک بر اختلال اضطراب جدایی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(4), 188-196.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6898-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/935811
dc.description.abstractزمینه و هدف: اضطراب جدایی به عنوان یکی از اساسی‌ترین ترس‌ها در انسان شناخته شده است، بنابراین پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش تمایزیافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک بر اختلال اضطراب جدایی انجام شده است. روش کار: در این تحیق شبه ‌آزمایشی، جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مادران دارای کودکان دختر دارای نشانگان اختلال اضطراب جدایی بود که کودک/ کودکان آن‌ها در یکی از مراکز پیش دبستانی شهرستان کرمانشاه مشغول به تحصیل بودند که برابر با 380 نفر بود که 60 نفر از آنان به طور داوطلبانه در تحقیق شرکت کردند و در دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. تمایزیافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک بر روی گروه آزمایش در 8 جلسه و هفته­ای دو جلسه و هر جلسه 80 دقیقه اجرا گردید داده‌های پژوهش از طریق پرسشنامه استاندارد اختلال اضطراب جدایی هان، هاجلینیان، ایسن، وندر و پینکاس (2003) جمع‌آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش اماری تی وابسته استفاده گردید. یافته ها: یافته‌های تحقیق نشان داد، بسته آموزشی طراحی شده بر اساس تمایزیافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک بر اختلال اضطراب جدایی تأثیر معنی‌داری دارد (001/0 = p). نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می‌توان گفت که آموزش اثربخشی آموزش تمایزیافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک می‌تواند زمینه کاهش اختلال اضطراب جدایی را فراهم آورد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتمایزیافتگیfa_IR
dc.subjectهمدلیfa_IR
dc.subjectرابطه والد-کودکfa_IR
dc.subjectاختلال اضطراب جداییfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش تمایز یافتگی، همدلی مادران و رابطه والد-کودک بر اختلال اضطراب جداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران. سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue4
dc.citation.spage188
dc.citation.epage196


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد