نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرزو, شیواfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, سلطانعلیfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, آذرمیدختfa_IR
dc.contributor.authorجاویدی, حجت‌الهfa_IR
dc.date.accessioned1401-06-20T07:22:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-11T07:22:16Z
dc.date.available1401-06-20T07:22:16Zfa_IR
dc.date.available2022-09-11T07:22:16Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationبرزو, شیوا, کاظمی, سلطانعلی, رضایی, آذرمیدخت, جاویدی, حجت‌اله. (1401). نقش خانواده در شکل‌ گیری مسئولیت‌ پذیری: بررسی نقش واسطه‌ گری نظم‌ بخشی هیجانی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 145-156.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7333-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/929520
dc.description.abstractزمینه و هدف: مسئولیت‎پذیری مفهوم و اصطلاح مثبت و بسیار مهم است که با درک مستقل ان شخص از خویش و با مفهوم انتخاب رابطه‏ی تنگاتنگ و مستقیم دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی نظم‌بخشی‌ هیجانی در رابطه‏ی الگوهای ارتباطی خانواده با مسئولیت‏پذیری انجام گردید. روش کار: برای انجام تحقیق تحقیق توصیفی و همبستگی حاضر که با روش معادلات ساختاری انجام شد از بین   دانش‏آموزان دوره‏ دوم متوسطه شهر شیراز  352 نفر (163 پسر و 189 دختر) به عنوان نمونه انتخاب شدند. سپس  پرسشنامه‎های الگوهای ارتباطی خانواده کوئرنر و فیتز پاتریک (2002)، پرسشنامه‏ی تنطیم هیجان گروسو جان (2003) و پرسشنامه مسئولیت‏پذیری سروش (1390) توسط آزمودنی­ها تکمیل شد یافته‌ها: نتایج نشان داد از بین سرکوب و ارزیابی مجدد شناختی؛ ارزیابی مجدد شناختی بین جهت‏گیری گفت‏وشنود و جهت‏گیری همنوایی با مسئولیت‎پذیری نقش واسطه‎گری معنادار دارد. ولیکن، سرکوبی نقش واسطه‏گری معنادار میان الگوهای ارتباطی خانواده و مسئولیت‎پذیری ندارد. نتیجه ­گیری: با توجه به نتایج می­توان بیان کرد که در جهت‏گیری گفت‏‎وشنود و همنوایی باید به فرزندان راهبردهای صحیح تنظیم هیجان آموزش داده شود تا نوجوانان قادر باشند که مسئولیت‏پذیری بیشتری را تجربه نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمسئولیت ‌پذیریfa_IR
dc.subjectالگوهای ارتباطی خانواده و نظم‌بخشی هیجانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleنقش خانواده در شکل‌ گیری مسئولیت‌ پذیری: بررسی نقش واسطه‌ گری نظم‌ بخشی هیجانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue3
dc.citation.spage145
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد