نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, رحمانfa_IR
dc.contributor.authorراسخ, نازنینfa_IR
dc.contributor.authorنیک روان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorخاکسار, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1401-06-20T07:22:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-11T07:22:16Z
dc.date.available1401-06-20T07:22:16Zfa_IR
dc.date.available2022-09-11T07:22:16Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, رحمان, راسخ, نازنین, نیک روان, محمد, خاکسار, غلامرضا. (1401). ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی مؤثر بر توانمندی روان‌شناختی و خلاقیت فردی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 134-144.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7076-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/929519
dc.description.abstractزمینه و هدف: توانمندی روان‌شناختی و خلاقیت فردی  از جمله عوامل مهم در بهبود عملکرد شغلی محسوب می شود و راهکارهای بهبود و ارتقاء آن بسیار حائز اهمیت و شایان توجه است و لذا هدف از پژوهش حاضر ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی مؤثر بر توانمندی روان‌شناختی و خلاقیت فردی بود. روش­ کار: این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر رویکرد آمیخته(کیفی- کمی) می­باشد. در بخش کیفی از روش پدیدارشناسی و در بخش کمی، توصیفی از نوع همبستگی (معادلات ساختاری) است. جامعه­ی آماری در بخش کیفی شامل نخبگان حوزه روان­شناسی سازمانی و مدیران منتخب ادارات ورزش و جوانان می­باشد(نمونه گیری هدفمند) که مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت (10 نفر). جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیۀ کارکنان وزارت ورزش و جوانان البته به‌ جز کارکنان خدماتی در سال 1399است. جامعه آماری برابر با 890 نفر و تعداد نمونه برابر 500 نفر که از این تعداد 485 پرسشنامه به‌صورت صحیح عودت داده شد. در این پژوهش از پرسشنامه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی، محقق ساخته و برگرفته از مبانی نظری و مصاحبه با خبرگان، پرسشنامه توانمندسازی روان‌شناختی اسپریتزر (1995) و پرسشنامه خلاقیت رندسیپ (1979) استفاده شد. یافته‌ها: مقدارتی هر دو رابطه موجود در مدل پژوهش بیشتر از 58/2 می­باشند بنابراین در سطح 99/0، راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی بر خلاقیت فردی و توانمندسازی روان‌شناختی تأثیرگذار است. نتیجه‌گیری: پیشنهاد می­گردد از راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی به‌منظور توانمندسازی و خلاقیت فردی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استفاده نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectادارات ورزش و جوانانfa_IR
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی- فردی مؤثر بر توانمندی روان‌شناختی و خلاقیت فردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه تربیت بدنی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه تربیت بدنی، واحد همدان، دانشگاه آزاداسلامی، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue3
dc.citation.spage134
dc.citation.epage144
nlai.contributor.orcid2154-2146-2569-1254
nlai.contributor.orcid2145-1254-3698-2145
nlai.contributor.orcid7423-2136-2587-7413
nlai.contributor.orcid3214-2365-1478-4587


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد