نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهادیزاده, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصفاریان همدانی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1401-06-20T07:22:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-11T07:22:15Z
dc.date.available1401-06-20T07:22:14Zfa_IR
dc.date.available2022-09-11T07:22:15Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationهادیزاده, محمد, صفاریان همدانی, سعید, تقوایی یزدی, مریم. (1401). ارائه مدل پیاده‌سازی مهارت‌های کوانتومی در دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 103-111.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7148-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/929516
dc.description.abstractزمینه و هدف: گسترش و نفوذ علمی فیزیک کوانتوم و قابلیت آن در تبیین بسیاری از پدیده‌های ناملموس و پیچیده موجب شد تا مفاهیم تئوری کوانتوم، در قالب پارادایمی نوین در علم مدیریت، مورد استفاده قرار گیرد. هدف کلی پژوهش حاضر، شناسایی نقش مدیریت کوانتومی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور ارائه مدل بود. روش کار: این پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد نفر492 تشکیل دادند که براساس فرمول کوکران، تعداد 217 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بر اساس مرتبه علمی به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته با 36 سئوال استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSS25 و AMOS23 و آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج نشان داد که براساس چرخش واریماکس، هفت بعد: نگاه کوانتومی، تفکر کوانتومی، احساس کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی، اعتماد کوانتومی و وجود کوانتومی مشخص شدند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که بعد احساس کوانتومی با ضریب استاندارد 80/0 بیشترین تأثیر را در تبیین مهارت‌های کوانتومی داشت. نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که بکارگیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مهارت‌های هفت‌گانه مدیریت کوانتومی، نقش اساسی و مهم در توسعه دانشگاه داشته، زمینه و بستر مناسبی را جهت کاربرد این مدل در مدیریت نظام آموزشی کشور ایجاد می‌کند. همچنین مدل ارائه شده دارای برازش مناسب می‌باشد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمدلfa_IR
dc.subjectمهارت‌های کوانتومیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی.fa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه مدل پیاده‌سازی مهارت‌های کوانتومی در دانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue3
dc.citation.spage103
dc.citation.epage111


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد