ارائه مدل پیادهسازی مهارتهای کوانتومی در دانشگاههای علوم پزشکی
(ندگان)پدیدآور
هادیزاده, محمدصفاریان همدانی, سعیدتقوایی یزدی, مریم
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: گسترش و نفوذ علمی فیزیک کوانتوم و قابلیت آن در تبیین بسیاری از پدیدههای ناملموس و پیچیده موجب شد تا مفاهیم تئوری کوانتوم، در قالب پارادایمی نوین در علم مدیریت، مورد استفاده قرار گیرد. هدف کلی پژوهش حاضر، شناسایی نقش مدیریت کوانتومی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور ارائه مدل بود.
روش کار: این پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد نفر492 تشکیل دادند که براساس فرمول کوکران، تعداد 217 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بر اساس مرتبه علمی به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با 36 سئوال استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS25 و AMOS23 و آزمون معادلات ساختاری استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد که براساس چرخش واریماکس، هفت بعد: نگاه کوانتومی، تفکر کوانتومی، احساس کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی، اعتماد کوانتومی و وجود کوانتومی مشخص شدند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که بعد احساس کوانتومی با ضریب استاندارد 80/0 بیشترین تأثیر را در تبیین مهارتهای کوانتومی داشت.
نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان داد که بکارگیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مهارتهای هفتگانه مدیریت کوانتومی، نقش اساسی و مهم در توسعه دانشگاه داشته، زمینه و بستر مناسبی را جهت کاربرد این مدل در مدیریت نظام آموزشی کشور ایجاد میکند. همچنین مدل ارائه شده دارای برازش مناسب میباشد.
کلید واژگان
مدلمهارتهای کوانتومی
دانشگاه علوم پزشکی.
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2022-05-011401-02-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایراناستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
شاپا
2228-70432228-7051



