نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, سولمازfa_IR
dc.contributor.authorغلام نژاد, حانیهfa_IR
dc.contributor.authorحسن شیری, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorغفرانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorرئوفی, شهینfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:34:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:34:53Z
dc.date.available1401-05-11T19:34:52Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:34:53Z
dc.date.issued2022-04-01en_US
dc.date.issued1401-01-12fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, سولماز, غلام نژاد, حانیه, حسن شیری, فاطمه, غفرانی, فاطمه, رئوفی, شهین. (1401). چالش‌های آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19: یک پژوهش کیفی. نشریه پرستاری ایران, 35(135), 94-105. doi: 10.32598/ijn.35.135.3030fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.35.135.3030
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3505-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/922902
dc.description.abstractstrongزمینه و هدف:/strong اپیدمی ویروس کرونا هم‌زمان با سایر کشورهای جهان در ایران نیز لزوم رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه خانگی را مطرح و درنتیجه، ادامه آموزش حضوری را با اختلال مواجه کرد و آموزش مجازی راهکاری برای عدم توقف آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها انتخاب شد. راهکاری که گرچه برای عدم توقف آموزش در کشور اتخاذ شده بود، اما دانشجویان و دانشگاه‌ها را با چالش جدید و پیچیدگی‌های خاصی روبه‌رو کرد. این مطالعه کیفی با هدف تبیین تجربیات مدرسین دانشگاه از مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19طراحی و اجرا شد.br strongروش بررسی:/strong این مطالعه یک پژوهش کیفی است که با روش تحلیل محتوای قراردادی با هدف پاسخ به سؤال laquo;تجربه مدرسین دانشگاه از چالش‌های آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19 چیست؟raquo; انجام شد. مشارکت‌کنندگان شامل 24 نفر از مدرسین رشته‌های مختلف علوم پزشکی مانند پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، پزشکی، تغذیه و کاردرمانی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی دولتی و آزاد بودند که به‌صورت هدفمند انتخاب شدند. مدرسین رشته‌های مختلف در دانشگاه با مرتبه علمی حداقل مربی که همچنین دارای حداقل 3 سال سابقه تدریس بودند برای شرکت در پژوهش وارد مطالعه شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با سؤالات باز استفاده شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل محتوای قراردادی با روش لاندمن و گرانهایم و با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا انجام شد.br strongیافته‌ها:nbsp;/strongدامنه سنی مشارکت‌کنندگان 30 تا 55 سال بود. 62/5 درصد مدرسین شرکت‌کننده، زن بودند. سابقه تدریس شرکت‌کنندگان از 3 تا 26 سال متغیر بود. از نظر مرتبه علمی 58 درصد استادیار، 20 درصد مربی، 16 درصد دانشیار و 6 درصد استاد تمام بودند. چالش‌های آموزش مجازی در سه طبقه اصلی شامل مشکلات فناوری، مشکلات فرایند تدریس و بستر تعاملی ضعیف و 12 زیرطبقه از تجربیات اساتید دانشگاه در رابطه با مشکلات آموزش مجازی استخراج شدند.nbsp;br strongنتیجه‌گیری:nbsp;/strongبا توجه به طولانی بودن تعطیلی دانشگاه‌ها و استفاده بلندمدت از آموزش مجازی، به نظر می‌رسد در دوران پیش‌رو نیز بخشی از آموزش‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. بنابراین لازم است مدیران و سیاست‌گذاران نظام آموزشی برنامه‌هایی برای رفع این مشکلات طراحی کنند تا با نهادینه شدن آموزش الکترونیک از این پتانسیل برای گسترش و سهولت یادگیری فراگیران استفاده شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.35.135.3030
dc.subjectچالشfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectاهداف یادگیریfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectمشکلات آموزشیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleچالش‌های آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-19: یک پژوهش کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکیفیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه هوش‌بری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، خرم‌آباد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume35
dc.citation.issue135
dc.citation.spage94
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد