نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیری, اردشیرfa_IR
dc.contributor.authorحیدرنژاد, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:11:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:11:07Z
dc.date.available1401-05-11T19:11:06Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:11:07Z
dc.date.issued2022-01-01en_US
dc.date.issued1400-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشیری, اردشیر, حیدرنژاد, زهرا. (1400). طراحی چارچوبی برای مراقبت حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاهها؛ مورد مطالعه دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, 27(4), 143-172.fa_IR
dc.identifier.issn1021-5107
dc.identifier.issn2717-2201
dc.identifier.urihttp://journal.irphe.ac.ir/article-1-4598-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/921470
dc.description.abstractمراقبت حرفه­ای اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها در توسعه منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی دارد. پژوهش حاضر با هدف طراحی چارچوبی برای مراقبت حرفه­ای اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی و از نظر ماهیت، آمیخته اکتشافی (کیفی ـ کمّی) و شیوه گردآوری داده­ها در بخش کیفی نظر خبرگان با استفاده از روش دلفی بود و در بخش کمّی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی مدیران و کارشناسان دانشگاه شهید چمران بودند که به شیوه نمونه­گیری هدفمند 17 نفر انتخاب شدند و روش دلفی اجرا شد. در بخش کمّی از 605 نفر جامعه آماری، شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با شیوه تصادفی متناسب با حجم، 235 نفر با استفاده از جدول مورگان به­ عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی چک ­لیست روش دلفی و در بخش کمّی پرسشنامه مبتنی بر خروجی دلفی بود. داده­ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی تجزیه و تحلیل شدند. بر پایه یافته­ها در سه دور انجام­­ شده دلفی، 82 شاخص شناسایی شد که در قالب 25 مؤلفه بود که در میان آنها بالندگی آموزشی، بالندگی تحقیقات علمی، انتظام ­بخشی اخلاقی، هدایتگری تخصصی، توسعه برنامه­های فرهنگی و سرزندگی رفاهی بالاترین ضریب تأثیر را داشتند؛ همچنین 6 بعد شامل آموزش، پژوهش، اخلاق، اداری، فرهنگی و حمایتی ارزیابی شدند. بر اساس یافته­ها، مراقبت حرفه­ای در 6 بعد شناسایی ­شده و در خصوص 25 مؤلفه مؤثر بر مراقبت حرفه­ ای از اعضای هیئت علمی با مقدار ضریب توافق کندال 804/0 میان خبرگان اتفاق نظر حاصل شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که تمام ابعاد و مؤلفه­ های مراقبت شغلی دارای بار عاملی بالاتر از 5/0 هستند.  fa_IR
dc.format.extent827
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالیfa_IR
dc.subjectمراقبت حرفه ایfa_IR
dc.subjectمراقبت پژوهشیfa_IR
dc.subjectمراقبت آموزشیfa_IR
dc.subjectمراقبت فرهنگی.fa_IR
dc.subjectمدیریت آموزش عالیfa_IR
dc.titleطراحی چارچوبی برای مراقبت حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاهها؛ مورد مطالعه دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue4
dc.citation.spage143
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد