مرور دوره 27, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بازاندیشی در جامعه شناسی ایران؛ مرور نظام مند مطالعات انجام شده
(مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2022-01-01)بازاندیشی در جامعه شناسی ضرورت دارد، اما مطالعات متعدد در این حوزه اگر در قالب تلاش های مروری ارزیابی نشود، خود می تواند به تنوع، آشفتگی و بعضاً تناقض در یافته ها و نتایج به دست آمده منجر شود. در چنین فضایی علاوه بر ...
-
بازاندیشی درباره ارزیابی مستمر کیفیت در آموزش عالی ایران: ضرورت تقویت نهادهای ملی و بازنگری چارچوب ارزیابی
(مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2022-01-01)موفقیت نهادهای ملی ارزیابی و اعتبارسنجی کیفیت به اقدامات آنها در انجام دادن ارزیابی برونی بستگی دارد. به رغم این واقعیت، بیش از دو دهه از آغاز کوشش ها در ارزیابی مستمر در آموزشعالی ایران می گذرد، اما ارزیابی برونی در ...
-
بررسی نتایج اعتبارسنجی آموزش عالی با تأکید بر بین المللی سازی آن
(مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2022-01-01)بین المللی سازی از پدیده های مهم در آموزش عالی قرن 21 است. پژوهش های بیشماری در این حوزه در کشورهای مختلف و همچنین کشورمان صورت گرفته است. یکی از جنبه های قابل توجه در بین المللی سازی، کیفیت آموزش عالی است. اساساً ...
-
طراحی الگوی خط مشی گذاری در نظام آموزش مهارت و فناوری کشور با رویکرد داده بنیاد
(مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2022-01-01)هدف از این پژوهش ارائه الگوی خط مشی گذاری در نظام آموزش مهارت و فناوری کشور بود. پارادایم و فلسفه حاکم بر این مطالعه تفسیری از نوع ساختگرایی و روش شناسی کیفی بود. این پژوهش با استفاده از نظریه داده بنیاد (طرح استراوس ...
-
طراحی چارچوبی برای مراقبت حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاهها؛ مورد مطالعه دانشگاه شهید چمران اهواز
(مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, 2022-01-01)مراقبت حرفهای اعضای هیئت علمی دانشگاهها در توسعه منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی دارد. پژوهش حاضر با هدف طراحی چارچوبی برای مراقبت حرفهای اعضای هیئت علمی دانشگاهها انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی ...



