نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی فقیه, علیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, محمد اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:01:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:01:20Z
dc.date.available1401-05-11T19:01:19Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:01:20Z
dc.date.issued2022-04-01en_US
dc.date.issued1401-01-12fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی فقیه, علی, احمدی, سیروس, ابراهیمی, محمد اسماعیل, سلیمانی, مجید. (1401). ارایه مدل راهبری براساس روان بنه های ناسازگار و انعطاف پذیری روانشناختی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(2), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7083-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/921039
dc.description.abstractزمینه و هدف: امروزه منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه سازمان هستند؛ بنابراین بایسته است با توانمندسازی منابع انسانی از راه مدیریت صحیح و رعایت اصول روانشناسی انسانی، به تراز بالنگی قابل‌قبول سازمانی دست‌یافت. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش میانجی‎گری انعطاف‌پذیری روان‌شناختی در ارتباط با روان بنه های ناسازگار انجام گرفت. روش‌ کار: روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی بر پایه مدل‌سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش بود، نمونه آماری نیز به‌صورت تمام شمار در نظر گرفته شد (183 نفر). برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامه‌های روا و پایای طرح‌واره‌های یانگ (فرم کوتاه) و مقیاس پذیرش و عمل نسخه دوم و پرسش‌نامه رهبری فیدلر استفاده شد. همچنین داده‌ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها: مهم‌ترین نتایج به‌دست‌آمده از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که روان بنه‌های دیگر جهت مندی (منفی) و روان بنه محدودیت‌های مختل (مثبت) از طریق انعطاف‌پذیری روان‌شناختی بر راهبری وظیفه مدار تأثیر معنی‌داری داشته‌اند. همچنین روان بنه‌های دیگر جهت مندی (مثبت) و روان بنه محدودیت‌های مختل (منفی) از طریق انعطاف‌پذیری روان‌شناختی بر راهبری رابطه مدار تأثیر معنی‌داری داشته‌اند.   نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش حاضر تلویحات قابل‌توجهی در خصوص آموزش انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و تأثیر آن بر روان بنه‌های ناسازگار در بردارد و با توجه به نتایج می‌توان بیان کرد که انعطاف‌پذیری روان‌شناختی نقش میانجی در ارتباط بین روان بنه‌های ناسازگار اولیه و سبک رهبری در مدیران ورزشی ایفا می‌کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانعطاف‌پذیری روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectطرح‌واره‌های ناسازگار اولیهfa_IR
dc.subjectسبک رهبریfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارایه مدل راهبری براساس روان بنه های ناسازگار و انعطاف پذیری روانشناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue2
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد