| dc.contributor.author | کردی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ارشم, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | پروین پور, شهاب | fa_IR |
| dc.contributor.author | لطفی, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1401-05-11T19:01:06Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-08-02T19:01:06Z | |
| dc.date.available | 1401-05-11T19:01:06Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-08-02T19:01:06Z | |
| dc.date.issued | 2021-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کردی, فاطمه, ارشم, سعید, پروین پور, شهاب, لطفی, غلامرضا. (1400). اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال. مجله علوم پزشکی رازی, 28(9), 157-171. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6923-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/921006 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری آموزش غیرمداوم میباشد که میتواند با تأثیر بر ابعاد روانشناختی بر یادگیری مؤثر باشد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال بود.
روش کار: بدین منظور در این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با دوره پیگیری هفت روزه، از بین دانشآموزان دختر7 تا 9 ساله شهر بروجرد، 45 نفر به روش دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه آموزش غیرخطی، آموزش خطی و کنترل قرار گرفتند. درمرحله پیش آزمون، شرکتکنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب کردن و دریافت کردن همزمان مطابق با دستورالعمل آزمون MABC-2 پرداختند. بعد از اجرای پیشآزمون، گروهها به اجرای آموزش مورد نظر در شش هفته و هر هفته 2 جلسه پرداختند. بلافاصله پس از آخرین جلسه تمرینی، و یک هفته بیتمرینی (مرحله یادداری) و با افزایش نیم متر در فاصله (مرحله انتقال) مجددا شرکتکنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب و دریافت پرداختند. دارهها به روش تحلیل واریانس با اندازهگیری تکراری و کوواریانس تحلیل شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که هر دو روش غیرخطی و خطی باعث بهبود معنیدار عملکرد دریافت شد (05/0P <). همچنین بین دو گروه غیرخطی و خطی در عملکرد دریافت و انگیزش درونی تفاوت معنیداری وجود داشت (05/0 > P) و عملکرد گروه غیرخطی در هر دو مورد بهتر بود.
نتیجهگیری: بهطور کلی این نتایج بر اهمیت روش غیرخطی در مدارس برای بهبود عملکرد دریافت و انگیزش درونی دانشآموزان دختر تأکید دارد و تاییدی بر رویکرد قیود محور میباشد.
| fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش خطی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش غیرخطی | fa_IR |
| dc.subject | تکلیف مهاری | fa_IR |
| dc.subject | انگیزش درونی | fa_IR |
| dc.subject | کودکان | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 28 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 171 | |