نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکردی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorارشم, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorپروین پور, شهابfa_IR
dc.contributor.authorلطفی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:01:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:01:06Z
dc.date.available1401-05-11T19:01:06Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:01:06Z
dc.date.issued2021-12-01en_US
dc.date.issued1400-09-10fa_IR
dc.identifier.citationکردی, فاطمه, ارشم, سعید, پروین پور, شهاب, لطفی, غلامرضا. (1400). اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال. مجله علوم پزشکی رازی, 28(9), 157-171.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6923-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/921006
dc.description.abstractزمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری آموزش غیرمداوم می­باشد که می­تواند با تأثیر بر ابعاد روانشناختی بر یادگیری مؤثر باشد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال بود. روش کار: بدین منظور در این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با دوره پیگیری هفت روزه، از بین دانش‌آموزان دختر7 تا 9 ساله شهر بروجرد، 45 نفر به روش دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه آموزش غیرخطی، آموزش خطی و کنترل قرار گرفتند. درمرحله پیش آزمون، شرکت­کنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب کردن و دریافت کردن هم‌زمان مطابق با دستورالعمل آزمون MABC-2 پرداختند. بعد از اجرای پیش­آزمون، گروه­ها به اجرای آموزش مورد نظر در شش هفته و هر هفته 2 جلسه پرداختند. بلافاصله پس از آخرین جلسه تمرینی، و یک هفته بی­تمرینی (مرحله یادداری) و با افزایش نیم متر در فاصله (مرحله انتقال) مجددا شرکت­کنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب و دریافت پرداختند. داره­ها به روش تحلیل واریانس با اندازه­گیری تکراری و کوواریانس تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که هر دو روش غیرخطی و خطی باعث بهبود معنی­دار عملکرد دریافت شد (05/0P <).  همچنین بین دو گروه غیرخطی و خطی در عملکرد دریافت و انگیزش درونی تفاوت معنی­داری وجود داشت (05/0 > P) و  عملکرد گروه غیرخطی در هر دو مورد بهتر بود. نتیجه‌گیری: به‌طور کلی این نتایج بر اهمیت روش غیرخطی در مدارس برای بهبود عملکرد دریافت و انگیزش درونی دانش‌آموزان دختر تأکید دارد و  تاییدی بر رویکرد قیود محور می­باشد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش خطیfa_IR
dc.subjectآموزش غیرخطیfa_IR
dc.subjectتکلیف مهاریfa_IR
dc.subjectانگیزش درونیfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue9
dc.citation.spage157
dc.citation.epage171


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد