نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکمالیان, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorفلاح, زین العابدینfa_IR
dc.contributor.authorبهلکه, طاهرfa_IR
dc.contributor.authorعسکری, اسراfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:00:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:00:59Z
dc.date.available1401-05-11T19:00:59Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:00:59Z
dc.date.issued2022-01-01en_US
dc.date.issued1400-10-11fa_IR
dc.identifier.citationکمالیان, زهره, فلاح, زین العابدین, بهلکه, طاهر, عسکری, اسرا. (1400). مدیریت ریسک های بازاریابی کمین با تاکید بر ایجاد جو روانی سالم در رویدادهای ورزشی. مجله علوم پزشکی رازی, 28(11), 66-73.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6655-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/920991
dc.description.abstractزمینه و هدف: جو روانی سالم می­تواند ضمن تأثیرگذاری بر رفتارهای فرد باعث شود تا سلامت روان افراد نیز به صورت مناسبی تحت شعاع قرار گیرد. هدف از انجام پژوهش حاضر مدیریت ریسک‌های بازاریابی کمین با تاکید بر ایجاد جو روانی سالم در رویدادهای ورزشی بود. روش­ کار: برای انجام تحقیق پیمایشی و کاربردی حاضر که به صورت میدانی انجام شد از بین کلیه مدیران، مسئولان و سرپرستان کاروان‌های ورزشی بر حسب انتخاب دردسترس-تصادفی تعداد 160 نفر به‌عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. سپس پرسشنامه محقق ساخته شامل مدیریت بازاریابی کمین (17 سؤال و 8 بخش شامل عوامل مرتبط با تماشاگران، بازاریابی، فنی-مدیریتی، فرهنگی، مرتبط با رویداد و ورزش، مرتبط با اسپانسر، قانونی و رسانه‌ای) و جو روانی سالم (4 سؤال) که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت، بین افراد نمونه توزیع و جمع­آوری شد. داده­ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و  نرم‌افزارهای SPSS و PLS  تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که مدیریت ریسک بازاریابی کمین بر جو روانی سالم تاثیری به میزان 812/0 دارد. همچنین مشخص شد که مدل پژوهش در تمامی شاخص‌ها از برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج پیشنهاد می‌شود برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی با اتخاذ تدابیر مناسب جو روانی حاکم بر مسابقات را کنترل کنند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectبازاریابی کمینfa_IR
dc.subjectجو روانیfa_IR
dc.subjectبهداشت محیطیfa_IR
dc.subjectفیزیولوژی ورزشfa_IR
dc.titleمدیریت ریسک های بازاریابی کمین با تاکید بر ایجاد جو روانی سالم در رویدادهای ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue11
dc.citation.spage66
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد