نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدپور کریم آبادی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorبهمئی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorبرکت, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T18:40:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T18:40:49Z
dc.date.available1401-05-11T18:40:48Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T18:40:49Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-04-02en_US
dc.date.submitted1400-01-13fa_IR
dc.identifier.citationاحمدپور کریم آبادی, فریبا, بهمئی, لیلا, برکت, غلامحسین. (1401). ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 113-127.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_2067.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919992
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی می­باشد. این پژوهش از نظر هدف به­صورت کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها به‌صورت ترکیبی، کیفی و کمی صورت گرفت که در بخش کیفی از تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم‌افزار SPSS بهره گرفته­شد. جامعۀ آماری عبارت­اند از مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان بندر ماهشهر در سال 98_99 به تعداد 752 نفر که به‌منظور تعیین حجم نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در بخش کیفی شامل مصاحبۀ عمیق و بررسی اسناد و در بخش کمی شامل پرسشنامۀ محقق­ساخته می­باشند. یافته‌های به‌دست‌آمده از تحلیل تماتیک درمجموع 6 عامل اصلی و اثرگذار را به ترتیب نشان داد که عبارت­اند از آموزش‌های کارآفرینانه در ایران، توانمندی‌های کارآفرینانه در مدارس، آموزش در مدارس، کارآفرینی و ویژگی‌های شخصیتی، اهداف مطلوب در برنامۀ توسعۀ توانمندی‌های کارآفرینی، عوامل محیطی و توسعهُ توانمندی‌های کارآفرینی. همچنین یافته‌های به‌دست‌آمده از تحلیل عاملی که مشتمل بر 11 عامل و 111 گویه بود، نشان دادند که کلیه عوامل معنادار هستند. براساس نتایج پژوهش حاضر، بیشترین میزان واریانس استخراج‌شده مربوط به متغیر «نیازهای دانش­آموزان در توسعۀ توانمندی‌های آموزش‌های کارآفرینانه» و کمترین میزان مربوط به متغیر «نقش معلمان در توسعۀ توانمندی‌های کارآفرینی» می­باشد. درمجموع نتایج تحلیل عاملی به 4 عامل اصلی خلاصه شدند که عبارت­اند از نیازهای آموزشی متأثر از ابزارهای آموزشی و عوامل محیطی، موانع آموزشی و تحقق توسعۀ توانمندی دانش‌آموزان در فضای یادگیری مدارس، ابزار آموزشی و اهداف مطلوب و آموزش‌های کارآفرینی و آینده دانش­آموزان.fa_IR
dc.format.extent907
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectمدارس ابتداییfa_IR
dc.titleارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه آموزش ابتدایی، واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage113
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد