| dc.contributor.author | احمدپور کریم آبادی, فریبا | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهمئی, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | برکت, غلامحسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1401-05-11T18:40:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-08-02T18:40:49Z | |
| dc.date.available | 1401-05-11T18:40:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-08-02T18:40:49Z | |
| dc.date.issued | 2022-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-04-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-01-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدپور کریم آبادی, فریبا, بهمئی, لیلا, برکت, غلامحسین. (1401). ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 113-127. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-1138 | |
| dc.identifier.uri | https://jmte.riau.ac.ir/article_2067.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919992 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی میباشد. این پژوهش از نظر هدف بهصورت کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها بهصورت ترکیبی، کیفی و کمی صورت گرفت که در بخش کیفی از تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرمافزار SPSS بهره گرفتهشد. جامعۀ آماری عبارتاند از مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان بندر ماهشهر در سال 98_99 به تعداد 752 نفر که بهمنظور تعیین حجم نمونه با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها در بخش کیفی شامل مصاحبۀ عمیق و بررسی اسناد و در بخش کمی شامل پرسشنامۀ محققساخته میباشند. یافتههای بهدستآمده از تحلیل تماتیک درمجموع 6 عامل اصلی و اثرگذار را به ترتیب نشان داد که عبارتاند از آموزشهای کارآفرینانه در ایران، توانمندیهای کارآفرینانه در مدارس، آموزش در مدارس، کارآفرینی و ویژگیهای شخصیتی، اهداف مطلوب در برنامۀ توسعۀ توانمندیهای کارآفرینی، عوامل محیطی و توسعهُ توانمندیهای کارآفرینی. همچنین یافتههای بهدستآمده از تحلیل عاملی که مشتمل بر 11 عامل و 111 گویه بود، نشان دادند که کلیه عوامل معنادار هستند. براساس نتایج پژوهش حاضر، بیشترین میزان واریانس استخراجشده مربوط به متغیر «نیازهای دانشآموزان در توسعۀ توانمندیهای آموزشهای کارآفرینانه» و کمترین میزان مربوط به متغیر «نقش معلمان در توسعۀ توانمندیهای کارآفرینی» میباشد. درمجموع نتایج تحلیل عاملی به 4 عامل اصلی خلاصه شدند که عبارتاند از نیازهای آموزشی متأثر از ابزارهای آموزشی و عوامل محیطی، موانع آموزشی و تحقق توسعۀ توانمندی دانشآموزان در فضای یادگیری مدارس، ابزار آموزشی و اهداف مطلوب و آموزشهای کارآفرینی و آینده دانشآموزان. | fa_IR |
| dc.format.extent | 907 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Modern Thoughts in Education | en_US |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | مدارس ابتدایی | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه آموزش ابتدایی، واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی، امیدیه، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 113 | |
| dc.citation.epage | 127 | |