نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, فرحfa_IR
dc.contributor.authorمعتمد, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی زاد, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T18:40:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T18:40:48Z
dc.date.available1401-05-11T18:40:47Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T18:40:48Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-06-15en_US
dc.date.submitted1400-03-25fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, فرح, معتمد, حمیدرضا, قاسمی زاد, علیرضا. (1401). طراحی الگوی عناصر برنامه‌ درسی تاثیرگذار در موفقیت دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 94-112.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_2061.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919991
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارائه الگوی عناصر برنامۀ درسی تأثیرگذار در موفقیت نظام آموزشی می­باشد. ماهیت پژوهش از نوع کیفی است که با استفاده از روش تحلیل مضمون و به شیوۀ استقرایی، عناصر برنامۀ درسی شناسایی و استخراج گردید. جامعۀ آماری متشکل از صاحب‌نظران برنامۀ درسی و معلمان مقطع ابتدایی سراسر کشور بوده که براساس روش هدفمند 37 نفر انتخاب گردید. ابزار پژوهش مصاحبۀ نیمه‌عمیق بود که تا مرحلۀ اشباع ادامه داشت. روایی پژوهش از طریق تکنیک ممیزی کردن توسط داوران و ضریب پایایی (درصد توافق مشاهده‌شده) از طریق روش هولستی (روش دستی) تائید شد. پس از کدگذاری و تحلیل داده‌ها، 61 مضمون پایه، 13 مضمون سازمان­دهنده و 3 مضمون فراگیر (عالی) استخراج شدند که عبارت‌اند از: عناصر اصلی برنامۀ درسی (هدف، محتوا، روش، ارزشیابی و بودجه)، عناصر فرعی (فضای آموزشی، تجهیزات و منابع آموزشی، زمان آموزش، تجربه عملی مدیران و معلمان و تشکل‌های دانش‌آموزی) و عناصر پنهان (تفاوت‌های فردی فراگیران، جایگاه اجتماعی والدین و مدارس و عوامل پشتیبانی). در پایان الگوی پژوهش براساس مضامین فراگیر ترسیم گردید.fa_IR
dc.format.extent798
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectبرنامه‌‌ درسیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.subjectنظام آموزشیfa_IR
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.titleطراحی الگوی عناصر برنامه‌ درسی تاثیرگذار در موفقیت دوره ابتدایی نظام آموزشی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران.fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage94
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد