نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسمی, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorبرکت, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorامیدیان, فرانکfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T18:40:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T18:40:41Z
dc.date.available1401-05-11T18:40:41Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T18:40:41Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-08-30en_US
dc.date.submitted1400-06-08fa_IR
dc.identifier.citationقاسمی, حبیب, برکت, غلامحسین, امیدیان, فرانک. (1401). طراحی و اعتبار سنجی منشور مسئولیت اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان. نوآوری های مدیریت آموزشی, 17(3), 17-35.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1138
dc.identifier.urihttps://jmte.riau.ac.ir/article_2055.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/919986
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبار سنجی منشور مسئولیت اجتماعی آموزش‌ و پرورش استان خوزستان صورت گرفت. جامعه آماری از کارکنان اداره آموزش‌ و پرورش استان خوزستان تشکیل ­شده و نمونه‌ گیری پژوهش در دو بخش کیفی و کمی صورت گرفته ­است. به‌ منظور انتخاب نمونه‌ های مناسب در بخش کیفی، روش نمونه‌ گیری گلوله برفی برای انجام مصاحبه‌ های پژوهش به ­کار گرفته­ شد که با حصول اشباع، فرایند مصاحبه متوقف گردید و درنهایت با 21 نفر مصاحبه انجام شد. با توجه به گستردگی حجم جامعه در بخش کمی پژوهش، حجم نمونه براساس جدول مورگان، 385 نفر در­ نظر گرفته شده ­است. در این تحقیق به‌ منظور بررسـی روایی پرسشنامه از روایی محتوا و برای سنجش پایایی پرسشـنامه از روش آلفــای کـرونباخ در نرم افزار SPSS استفاده‌ شده که عدد 921/0 برای کل پرسشنامه به‌ دست‌ آمد. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌ های پژوهش علاوه بر روش‌ های آمار توصیفی، از معادلات ساختاری، آزمون (توزیع) و تحلیل واریانس با استفاده از نرم‌ افزار آیموس استفاده شده ­است. براساس نتایج تحقیق، مهم‌ ترین ابعاد مسئولیت اجتماعی سازمان به ترتیب اولویت شامل رعایت منشور های اخلاقی، ارائه خدمات ارزان، میزان حمایت مالی/غیر مالی، رعایت قوانین و استاندارد های سازمانی، رعایت ملاک‌ ها و ارزش‌ های اجتماعی_اخلاقی، تسهیل نیاز ها، تعهد پذیری و مسئولیت، توجه به رشد اخلاقی و فراگیران می‌ باشند.fa_IR
dc.format.extent896
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنوآوری های مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Modern Thoughts in Educationen_US
dc.subjectمنشورfa_IR
dc.subjectاعتبار سنجیfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعیfa_IR
dc.subjectآموزش‌ و پرورش خوزستانfa_IR
dc.titleطراحی و اعتبار سنجی منشور مسئولیت اجتماعی آموزش و پرورش خوزستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، واحد دزفول، دانشگاه ازاد اسلامی دزفول، دزفول، ایران.fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage17
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد