نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرنجبر, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمیرهاشمی, مالکfa_IR
dc.contributor.authorسعادتی شامیر, ابوطالبfa_IR
dc.contributor.authorفخیمی فرهادی, رزیتاfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T18:05:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T18:05:19Z
dc.date.available1401-05-11T18:05:18Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T18:05:19Z
dc.date.issued2022-07-01en_US
dc.date.issued1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationرنجبر, زهرا, میرهاشمی, مالک, سعادتی شامیر, ابوطالب, فخیمی فرهادی, رزیتا. (1401). تدوین و اعتبار سنجی بسته آموزشی توانمندی منش و اثربخشی آن بر مهارت ابراز وجود نوجوانان. فصلنامه علوم پزشکی, 32(2), 175-184.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1934-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/918102
dc.description.abstractسابقه و هدف: پژوهش حاضر تدوین و اعتبار سنجی بسته آموزشی توانمندی منش و اثربخشی بر مهارت ابراز وجود نوجوانان بود. روش بررسی: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. نخست، تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی به انجام رسید. با مشخص شدن اهداف، محتوای مناسب برای هر توانمندی تهیه و در نهایت پس از اعمال نظر متخصصان، بسته آموزشی تدوین گردید. میزان شاخص روایی محتوا (CVI) و نسبت روایی محتوا (CVR) برای تمامی هدف­ها در پروتکل آموزشی بالا بود. بسته آموزشی توانمندی منش در قالب دوازده جلسه هفتاد دقیقه­ای تدوین شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول بود که در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس شهر تهران مشغول تحصیل بودند. دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه ابراز وجود پاسخ دادند. از میان آنها تعداد 30 دانش آموز که ابراز وجود آنها یک انحراف پایین­تر از میانگین قرار داشتند، به تصادف در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) گنجانده شدند. برای سنجش ابراز وجود از پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی (1975) استفاده شد.  یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) نشان داد که میانگین نمرات پس ازمون در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بالاتر بوده است.  نتیجه گیری: بر این اساس، می توان نتیجه گرفت که بسته آموزشی توانمندی منش تدوین شده در افزایش ابراز وجود نوجوانان نقش مؤثری داشت.fa_IR
dc.format.extent345
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectاعتبار سنجیfa_IR
dc.subjectبسته آموزشیfa_IR
dc.subjectتوانمندهای منشfa_IR
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleتدوین و اعتبار سنجی بسته آموزشی توانمندی منش و اثربخشی آن بر مهارت ابراز وجود نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه تجربيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه روانشناسی تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاداسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاداسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی تربیتی، واحدعلوم وتحقیقات، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد شبستر، دانشگاه آزاداسلامی، شبستر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume32
dc.citation.issue2
dc.citation.spage175
dc.citation.epage184


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد