نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپوررمضانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorآل یاسین, سیده ساراfa_IR
dc.contributor.authorسعادت, سجادfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T22:22:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T22:22:20Z
dc.date.available1401-04-10T22:22:19Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T22:22:20Z
dc.date.issued2022-01-01en_US
dc.date.issued1400-10-11fa_IR
dc.identifier.citationپوررمضانی, علی, آل یاسین, سیده سارا, سعادت, سجاد. (1400). کمال گرایی در کارورزان رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1400. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 30(4), 304-313. doi: 10.32598/JGUMS.30.4.1724.1fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/JGUMS.30.4.1724.1
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-2394-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/914262
dc.description.abstractزمینه: کمال گرایی دارای جنبه های مثبت و منفی است که می تواند پیامدهای متفاوتی در زمینه فردی و تحصیلی دانشجویان به همراه داشته باشد. هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی نمره کمال گرایی و نقش عوامل جمعیت شناختی در دانشجویان کارورز رشته پزشکی عمومی انجام شد.  روش‌ها: این پژوهش مقطعی در جامعه آماری کارورزان رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1400 انجام شد. 200 نفر از این افراد به روش در دسترس در این مطالعه شرکت کردند و به پرسش‌نامه جمعیت شناختی و مقیاس کمال گرایی چند بعدی پاسخ دادند. آزمون های آماری تی مستقل و یو من ویتنی با نرم افزار SPSS نسخه 19 انجام شدند.  یافته‌ها: نرخ مشارکت 5/84 درصد بود (169 نفر). نمره کمال­گرایی منفی و مثبت به ترتیب (2/12±4/62) و (5/5±1/45) گزارش شد. دانشجویان در سنین کمتر از 25 سال، نمره بیشتری در زیرمقیاس نگرانی درباره اشتباه ها داشتند (0/002=P). دانشجویان پسر نمرات بیشتری در انتظارات والدینی (0/002=P) و معیارهای شخصی (0/044=P) داشتند. دانشجویان متأهل، نمرات بیشتری در انتظارات والدینی (031/0=P) و انتقادگری والدینی (002/0=P) و نمره کمتری در معیارهای شخصی (002/0=P) داشتند. دانشجویان با سابقه بیماری جسمانی، نمره بیشتری در معیارهای شخصی (0/006=P) و نمره کمتری در سازماندهی (0/045=P) داشتند. در دانشجویان متأهل،کمال‌گرایی منفی بیشتر (0/018=P) و کمال‌گرایی مثبت کمتر (0/018=P) گزارش شد.   نتیجه‌گیری: نمره کمال گرایی منفی در سطح متوسط و کمال گرایی مثبت در سطح بالا قرار دارد و عوامل جمعیت شناختی مانند سن پایین، جنسیت و وضعیت تأهل بر مؤلفه های کمال گرایی مؤثر بودند. fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/JGUMS.30.4.1724.1
dc.subjectکمال گراییfa_IR
dc.subjectدانشجویان پزشکیfa_IR
dc.subjectکارورزیfa_IR
dc.subjectجمعیت شناختیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleکمال گرایی در کارورزان رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1400fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان پزشکی، مرکز تحقیقات علوم  رفتاری شناختی و اعتیاد کاوش، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری شناختی و اعتیاد کاوش، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4
dc.citation.spage304
dc.citation.epage313


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد