تدوین مدل معادلات ساختاری پیشبینی حس تعلق به مدرسه بر اساس انسجام خانواده با نقش میانجی هوش معنوی در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهر اردبیل در سال تحصیلی 1400-1399: یک مطالعه توصیفی
(ندگان)پدیدآور
تقوی, حسینجاویدپور, مرتضیاحمدی, شیریننوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
زمینه و هدف: حس تعلق به مدرسه به عنوان یک نیاز مهم برای عملکرد خوب دانشآموزان در محیطهای یادگیری تأیید شده است. پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل معادلات ساختاری پیشبینی حس تعلق به مدرسه بر اساس انسجام خانواده با نقش میانجی هوش معنوی در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دوم انجام گرفت.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی به روش مدلیابی معادلات ساختاری بود و جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل در مدارس دولتی شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 1400-1399 تشکیل داد. تعداد 250 نفر از این افراد به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب شده و به صورت آنلاین به پرسشنامههای حس تعلق به مدرسه، هوش معنوی و انسجام خانواده پاسخ دادند. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری ضریب همبستگی Pearson و مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که حس تعلق به مدرسه با انسجام خانواده (35/0=r، 001/0p
کلید واژگان
حس تعلق به مدرسههوش معنوی
انسجام خانواده
دانشآموزان
اردبیل
روانپزشكي
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2021-11-011400-08-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجانسازمان پدید آورنده
دانشگاه محقق اردبیلیدانشگاه محقق اردبیلی
دانشگاه محقق اردبیلی
شاپا
1735-31652008-7268




