• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر روش منتورشیپ بر میزان عزت‌نفس، اضطراب و مهارت‌های بالینی دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی- یک مطالعه کارآزمایی بالینی

    (ندگان)پدیدآور
    مشعلچی, حمیدهپلارک, فردوسمهدوی کیان, سمیهماه ور, طیبهعبدالوند, امینحبیبی مقدم, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    451.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: مدل منتورشیپ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آموزش در رشته‌های علوم پزشکی است و بخش عمده‌ای از تربیت افراد با کفایت را تشکیل می‌دهد، لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر به کارگیری روش منتورشیپ بر میزان عزت نفس، اضطراب و یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان فوریت های پزشکی انجام شد. روش ها: این مطالعه یک مطالعه کارآزمایی بالینی بود که 24 دانشجو آقا و سال آخر رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ابتدا به روش در دسترس وارد مطالعه شدند سپس به روش تصادفی به 8 گروه سه نفره تقسیم شدند و به صوررت تصادفی 4 گروه(مداخله) توسط منتورشیپ و 4 گروه (کنترل) توسط مدرس و عضو هیات علمی، تحت آموزش قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه های استاندارد عزت نفس کوپر، پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و پرسشنامه مهارت های بالینی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه20 و با استفاده از آمار توصیفی(میانگین، انحراف معیار، و فراوانی) و تحلیلی(تی زوجی و مستقل و آزمون کای۲( کای اسکوئر)) مورد بررسی قرار گرفتند نتایج: در این مطالعه  8/70 % دانشجویان (17 نفر) دارای معدل 15 تا 17  بودند و 21 سال داشتند، همچنین میانگین نمره عزت نفس(001/0‌P
    کلید واژگان
    آموزش بالینی
    منتورشیپ
    عزت‌ نفس
    اضطراب
    مهارت
    دانشجو
    فوریت‌های پزشکی
    پرستاری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2021-09-01
    1400-06-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی همدان
    سازمان پدید آورنده
    گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول، دزفول، ایران
    گروه پرستاری، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی ، دزفول، ایران
    گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
    گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
    کمیته تحقیقات دانشجویی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
    گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول، دزفول، ایران

    شاپا
    2676-5748
    URI
    https://dx.doi.org/10.30699/ajnmc.29.3.210
    http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-2226-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/895291

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب