نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیری سقرلو, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorتحریری, دکتر آرشfa_IR
dc.contributor.authorحجازی, رضوانfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T18:39:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T18:39:29Z
dc.date.available1400-12-14T18:39:29Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T18:39:29Z
dc.date.issued2021-10-23en_US
dc.date.issued1400-08-01fa_IR
dc.date.submitted2021-02-09en_US
dc.date.submitted1399-11-21fa_IR
dc.identifier.citationپیری سقرلو, مهدی, تحریری, دکتر آرش, حجازی, رضوان. (1400). توسعه حسابداری در دانشگاه‎های ایران. بررسی‏‌های حسابداری و حسابرسی, 28(3), 398-434. doi: 10.22059/acctgrev.2021.318223.1008509fa_IR
dc.identifier.issn2645-8020
dc.identifier.issn2645-8039
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2021.318223.1008509
dc.identifier.urihttps://acctgrev.ut.ac.ir/article_84149.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/891117
dc.description.abstractهدف: این پژوهش با هدف درک بیشتر پیدایش و توسعه حسابداری دانشگاهی در ایران و نقشی که دانشگاه‌های ایران در این خصوص ایفا کرده‌اند، اجرا شده است. همچنین، ضمن مقایسه گسترش تدریس حسابداری دانشگاهی ایران با کشورهای منطقه، در خصوص تأثیر دانشگاهیان و دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و انگلستان در رشته حسابداری دانشگاهی ایران بحث شده است.روش: روش پژوهش حاضر کیفی (تاریخ شفاهی با رویکرد تحلیل محتوا)، پارادایم آن تفسیری و از لحاظ هدف اکتشافی است. روش گردآوری داده‌ها، مصاحبه غیرساختارمند با خبرگانی بود که در پیدایش و توسعه رشته حسابداری، نقش مهمی ایفا کرده‌اند. برای اجرای پژوهش حاضر، این مراحل طی شده است: تدوین پرسش‌های پژوهش، گردآوری داده‌ها، رمزگذاری داده‌ها، یادداشت‌برداری‎های تحلیلی، ثبت اندیشه‌ها و تفسیر داده‌ها، نگارش و تدوین تاریخچه مستند توسعه حسابداری دانشگاهی در ایران.یافته‌ها: نتایج به شکل‌گیری شبکه ارتباطی میان مقوله‌ها انجامید که در این شبکه، 30 مقوله اصلی در ارتباط با توسعه آموزش حسابداری در دانشگاه‌های ایران شناسایی و تبیین شد.نتیجه‌گیری: حسابداری نوین محصول دانشگاه است و این نقش‌آفرینی در ایران، از زمان ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی پُررنگ‌تر شده است. نتایج پژوهش گویای این است که به‌طورکلی 30 عامل در ترسیم چهره فعلی حسابداری دانشگاهی در ایران نقش داشته‌اند. خبرگان معتقدند آموزش و پژوهش حسابداری دانشگاهی در ایران، وام‌دار کشورهای غربی، به‌خصوص آمریکا و انگلستان است و در مقایسه با کشورهای همسایه منطقه، از کمیت و کیفیت بیشتری برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent939
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofبررسی‏‌های حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Reviewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2021.318223.1008509
dc.subjectآموزش حسابداریfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های ایرانfa_IR
dc.subjectتاریخ شفاهیfa_IR
dc.subjectایالات متحده آمریکا و کشورهای منطقهfa_IR
dc.titleتوسعه حسابداری در دانشگاه‎های ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه حسابداری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه حسابداری، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue3
dc.citation.spage398
dc.citation.epage434


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد