نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیم‌تبار گردرودباری, اسفندیارfa_IR
dc.contributor.authorعمادیان, سیده‌ علیاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزائیان, بهرامfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T17:14:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T17:14:45Z
dc.date.available1400-12-14T17:14:45Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T17:14:45Z
dc.date.issued2021-10-01en_US
dc.date.issued1400-07-09fa_IR
dc.identifier.citation(2021). EBNESINA, 23(3), 43-51. doi: 10.22034/23.3.43en_US
dc.identifier.issn1735-9503
dc.identifier.issn2645-4653
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/23.3.43
dc.identifier.urihttp://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-981-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/886906
dc.description.abstractزمینه و اهداف: دوران نوجوانی با احساس‌های متناقض، تحریکات فیزیولوژیکی و عواطفی پرتنش همراه است و تعارض‌های گوناگونی در رابطه والد- نوجوان ایجاد می‌شود. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی برنامه کلاس‌های آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانان است. روش بررسی: در این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه شاهد، تعداد 30 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان بابل در سال تحصیلی 99-1398 دارای رفتارهای پرخطر و مادرانشان با روش نمونه‌گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و شاهد قرار گرفتند. گروه آزمایش برنامه آموزش خانواده را طی ۸ جلسه 120 دقیقه‌ای به صورت هفتگی دریافت نمود. قبل و بعد از مداخله، پرسشنامه پیوند والدینی و پرسشنامه رفتارهای پرخطر در هر دو گروه اجرا شد. داده‌ها از طریق آزمون کوواریانس مقایسه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج این تحقیق نشان داد که برنامه کلاس‌های آموزش خانواده موجب افزایش پیوند والدینی و کاهش رفتارهای پرخطر نوجوانان شده است (0.001>p). نتیجه‌گیری: مطالعه نشان داد که از برنامه کلاس‌های آموزش خانواده می‌توان در جهت بهبود مشکلات نوجوانان دارای رفتارهای پرخطر استفاده کرد.  fa_IR
dc.format.extent313
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherاداره‌ی‌ بهداشت‌، امداد و درمان‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانen_US
dc.relation.ispartofEBNESINAen_US
dc.relation.ispartofابن سيناfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/23.3.43
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectبرنامه‌های آموزشیfa_IR
dc.subjectرفتارهای پرخطرfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.titleاثربخشی برنامه آموزش خانواده بر پیوند والدینی و رفتارهای پرخطر نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحقیقیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue3
dc.citation.spage43
dc.citation.epage51


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد