نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزایی نژاد, حسینfa_IR
dc.contributor.authorحسینی سالاری, علیfa_IR
dc.contributor.authorفولادی ماهانی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:36:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:36:50Z
dc.date.available1400-12-14T15:36:47Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:36:50Z
dc.date.issued2022-04-21en_US
dc.date.issued1401-02-01fa_IR
dc.date.submitted2021-05-16en_US
dc.date.submitted1400-02-26fa_IR
dc.identifier.citationمیرزایی نژاد, حسین, حسینی سالاری, علی, فولادی ماهانی, مجید. (1401). تخمین لحظه‌ای نیروی عمودی تایرها با استفاده از مدل تلفیقی سخت‌افزاری- نرم‌افزاری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(2), 4-4. doi: 10.22060/mej.2021.20055.7157fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.20055.7157
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4568.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883279
dc.description.abstractبار عمودی لحظه‌ای روی تایر از عوامل مهم و تأثیرگذار بر ایمنی و عملکرد خودرو و سیستم‌های کنترل دینامیکی خودرو است. پارامترهای زیادی بر بار عمودی تایر تأثیر می‌گذارند، ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جرم خودرو، موقعیت مرکز جرم خودرو همچنین دینامیک و حالت‌های خودرو حین مانور اشاره کرد. در این مقاله الگوریتم جدیدی جهت تخمین در لحظه مقدار نیروی عمودی روی تایر در حین مانور توسعه داده‌شده است. در گام اول این الگوریتم، داده‌های ماژول GPS/IMU و شبکه عصبی مصنوعی به کار گرفته‌شده است. الگوریتم پیشنهادی شامل دو بلوک مربوط به دینامیک رول و دینامیک پیچ خودرو است که به‌طور موازی و با ساختار چندلایه شبکه‌های عصبی مصنوعی آموزش داده‌ شده‌اند. خروجی بلوک‌های شبکه عصبی، توزیع بار استاتیک روی هر تایر خودرو است. در گام دوم الگوریتم، به‌منظور تخمین مقدار انتقال بار حین مانور در خودرو، مدل تلفیقی سخت‌افزاری-نرم‌افزاری توسعه داده‌شده است تا مقدار لحظه‌ای بار عمودی روی هر تایر محاسبه گردد. در این راستا، مدل 9 درجه آزادی خودرو که با تست‌های تجربی اعتبارسنجی شده است در هر لحظه صحت مقادیر تخمین زده شده را مورد بررسی قرار می‌دهد. مقایسه نتایج بدست آمده از مقدار نیروی عمودی لحظه‌ای تایر با استفاده از الگوریتم پیشنهادی و مقدار خروجی شبیه‌سازی در نرم‌افزار کارسیم نشان‌دهنده دقت قابل‌قبول این روش است.fa_IR
dc.format.extent4522
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.20055.7157
dc.subjectتخمین جرمfa_IR
dc.subjectشبکه عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectدینامیک رولfa_IR
dc.subjectدینامیک پیچfa_IR
dc.subjectنیروی عمودی وارده بر تایرfa_IR
dc.subjectدینامیک خودروfa_IR
dc.subjectسامانه های کنترل خودروfa_IR
dc.titleتخمین لحظه‌ای نیروی عمودی تایرها با استفاده از مدل تلفیقی سخت‌افزاری- نرم‌افزاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentشهید باهنر کرمان*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue2
dc.citation.spage4
dc.citation.epage4


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد