نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرجی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحسامی, هانیهfa_IR
dc.contributor.authorرضاپور, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:35:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:35:56Z
dc.date.available1400-12-14T15:35:54Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:35:56Z
dc.date.issued2022-05-22en_US
dc.date.issued1401-03-01fa_IR
dc.date.submitted2021-06-28en_US
dc.date.submitted1400-04-07fa_IR
dc.identifier.citationبرجی, مهدی, حسامی, هانیه, رضاپور, جواد. (1401). بررسی عددی سه‌بعدی تاثیر کانال‌های همگرا واگرا روی عملکرد پیل سوختی اکسید جامد. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(3), 6-6. doi: 10.22060/mej.2021.20214.7193fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.20214.7193
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4599.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883257
dc.description.abstractنقش مهم صفحات دو‌قطبی در پیل سوختی اکسید جامد، توزیع یکنواخت واکنش دهنده‌ها به مکان‌های انجام واکنش، جمع آوری جریان و جداسازی هر سلول از سلول دیگر است. بنابراین عملکرد یک پیل سوختی اکسید جامد به‌شدت وابسته به کانال‌های عبور جریان هوا و سوخت می‌باشد. در راستای بررسی چگونگی تاثیر هندسه کانال‌های جریان هوا و سوخت روی عملکرد، چگالی جریان و توان، نتایج شبیه‌سازی برای ارزیابی عملکرد دو نوع پیل سوختی با کانال‌های مستقیم و کانال‌های همگرا واگرا بحث شده‌اند. در این تحقیق یک مدل سه‌بعدی از پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای حمایت شده توسط آند با سوخت هیدروکربنی ارائه شده‌است. نتایج نشان می‌دهد که اختلاف فشار بین کانال‌های همگرا واگرا سبب تولید جریان عرضی در کانال‌ها و دندانه‌ها برای توزیع بهتر واکنش‌دهنده‌ها در پیل سوختی با کانال‌های همگرا واگرا می‌گردد. این سرعت عرضی سبب افزایش 6 درصدی مصرف سوخت در پیل با کانال‌های همگرا واگرا نسبت به پیل با کانال‌های مستقیم معمولی در ولتاژ عملکردی 7/0 ولت می‌شود اما به‌دلیل کاهش مساحت کانال‌های این پیل نسبت به پیل معمولی، چگالی جریان در این پیل 10 درصد کمتر از پیل با کانال‌های مستقیم است. در ولتاژهای عملکردی پایین‌تر از 55/0 ولت، پیل سوختی با کانال‌های مستقیم به علت چگالی جریان، توان و مصرف سوخت بالاتر عملکرد بهتری نسبت به پیل سوختی با کانال‌های همگرا واگرا دارد.fa_IR
dc.format.extent2784
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.20214.7193
dc.subjectپیل سوختی اکسید جامدfa_IR
dc.subjectکانال های همگرا واگراfa_IR
dc.subjectطراحی صفحات دوقطبیfa_IR
dc.subjectجریان عرضیfa_IR
dc.subjectانرژی های تجدیدپذیرfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.titleبررسی عددی سه‌بعدی تاثیر کانال‌های همگرا واگرا روی عملکرد پیل سوختی اکسید جامدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمکانیک، دانشکده مکانیک، دانشگاه آزاد لاهیجان، ایران، لاهیجانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده فنی، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران، لاهیجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده فنی، دانشگاه آزاد لاهیجان، ایران، لاهیجانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue3
dc.citation.spage6
dc.citation.epage6


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد