نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسمی کرم, امیر حسینfa_IR
dc.contributor.authorمزیدی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorفاضل زاده حقیقی, سید احمدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:35:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:35:39Z
dc.date.available1400-12-14T15:35:38Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:35:39Z
dc.date.issued2022-02-20en_US
dc.date.issued1400-12-01fa_IR
dc.date.submitted2021-03-06en_US
dc.date.submitted1399-12-16fa_IR
dc.identifier.citationقاسمی کرم, امیر حسین, مزیدی, عباس, فاضل زاده حقیقی, سید احمد. (1400). مدلسازی و تحلیل فلاتر یک بال جعبه‌ای سه بعدی با استفاده از مدل آیرودینامیک ناپایای واگنر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(12), 12-12. doi: 10.22060/mej.2021.19690.7092fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19690.7092
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4591.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883248
dc.description.abstractدر این مقاله با استفاده از یک روش نیمه تحلیلی، رفتار آیروالاستیک یک نمونه بال جعبه‌ای سه بعدی مدلسازی و تحلیل شده است. ساختار بال جعبه‌ای شامل دو بال جلو و عقب بوده که توسط یک بالچه در انتها به یکدیگر متصل شده‌اند. هر یک از بال‌های جلو و عقب بصورت یک تیر با تغییر شکل خمشی و پیچشی در نظر گرفته شده است. به منظور مدلسازی اثر بالچه از دو فنر طولی و پیچشی استفاده شده است. استخراج معادلات حرکت با استفاده از اصل هامیلتون انجام شده و جهت مدلسازی نیروهای آیرودینامیکی از مدل ناپایای واگنر استفاده شده است. همچنین جهت تبدیل معادلات حاکم که از نوع معادلات دیفرانسیل پاره‌ای-انتگرالی بوده، به معادلات دیفرانسیل معمولی، از روش مودهای فرضی استفاده شده است. اعتبارسنجی با استفاده از نرم‌افزار NASTRAN انجام شده است. نتایج حاصل از این مقایسه نشان‌دهنده دقت مناسب مدلسازی می‌باشد. اثرات تغییر پارامترهای طراحی نظیر زاویه عقبگرد، میزان صلبیت بالچه و نیز طول وتر بالها بر فلاتر بال جعبه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش همزمان زاویه عقبگرد در بال جلو و عقب باعث افزایش پایداری سیستم می‌شود. همچنین افزایش سفتی پیچشی بالچه موجب افزایش سرعت فلاتر می‌شود در حالی که افزایش سفتی طولی بالچه باعث کاهش سرعت فلاتر می-گردد. علاوه بر این با افزایش نسبت وتر بال جلو به بال عقب، سرعت فلاتر افزایش یافته است.fa_IR
dc.format.extent2366
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19690.7092
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectبال جعبه ایfa_IR
dc.subjectمدل ناپایاfa_IR
dc.subjectواگنرfa_IR
dc.subjectاثر متقابل سیال و سازهfa_IR
dc.titleمدلسازی و تحلیل فلاتر یک بال جعبه‌ای سه بعدی با استفاده از مدل آیرودینامیک ناپایای واگنرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue12
dc.citation.spage12
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد