| dc.contributor.author | قاسمی کرم, امیر حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مزیدی, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | فاضل زاده حقیقی, سید احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:35:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:35:39Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:35:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:35:39Z | |
| dc.date.issued | 2022-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-03-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-12-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قاسمی کرم, امیر حسین, مزیدی, عباس, فاضل زاده حقیقی, سید احمد. (1400). مدلسازی و تحلیل فلاتر یک بال جعبهای سه بعدی با استفاده از مدل آیرودینامیک ناپایای واگنر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(12), 12-12. doi: 10.22060/mej.2021.19690.7092 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19690.7092 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4591.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883248 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله با استفاده از یک روش نیمه تحلیلی، رفتار آیروالاستیک یک نمونه بال جعبهای سه بعدی مدلسازی و تحلیل شده است. ساختار بال جعبهای شامل دو بال جلو و عقب بوده که توسط یک بالچه در انتها به یکدیگر متصل شدهاند. هر یک از بالهای جلو و عقب بصورت یک تیر با تغییر شکل خمشی و پیچشی در نظر گرفته شده است. به منظور مدلسازی اثر بالچه از دو فنر طولی و پیچشی استفاده شده است. استخراج معادلات حرکت با استفاده از اصل هامیلتون انجام شده و جهت مدلسازی نیروهای آیرودینامیکی از مدل ناپایای واگنر استفاده شده است. همچنین جهت تبدیل معادلات حاکم که از نوع معادلات دیفرانسیل پارهای-انتگرالی بوده، به معادلات دیفرانسیل معمولی، از روش مودهای فرضی استفاده شده است. اعتبارسنجی با استفاده از نرمافزار NASTRAN انجام شده است. نتایج حاصل از این مقایسه نشاندهنده دقت مناسب مدلسازی میباشد. اثرات تغییر پارامترهای طراحی نظیر زاویه عقبگرد، میزان صلبیت بالچه و نیز طول وتر بالها بر فلاتر بال جعبهای مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که افزایش همزمان زاویه عقبگرد در بال جلو و عقب باعث افزایش پایداری سیستم میشود. همچنین افزایش سفتی پیچشی بالچه موجب افزایش سرعت فلاتر میشود در حالی که افزایش سفتی طولی بالچه باعث کاهش سرعت فلاتر می-گردد. علاوه بر این با افزایش نسبت وتر بال جلو به بال عقب، سرعت فلاتر افزایش یافته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2366 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19690.7092 | |
| dc.subject | فلاتر | fa_IR |
| dc.subject | بال جعبه ای | fa_IR |
| dc.subject | مدل ناپایا | fa_IR |
| dc.subject | واگنر | fa_IR |
| dc.subject | اثر متقابل سیال و سازه | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی و تحلیل فلاتر یک بال جعبهای سه بعدی با استفاده از مدل آیرودینامیک ناپایای واگنر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 12 | |
| dc.citation.epage | 12 | |