• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 53, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدلسازی و تحلیل فلاتر یک بال جعبه‌ای سه بعدی با استفاده از مدل آیرودینامیک ناپایای واگنر

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی کرم, امیر حسینمزیدی, عباسفاضل زاده حقیقی, سید احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.311 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله با استفاده از یک روش نیمه تحلیلی، رفتار آیروالاستیک یک نمونه بال جعبه‌ای سه بعدی مدلسازی و تحلیل شده است. ساختار بال جعبه‌ای شامل دو بال جلو و عقب بوده که توسط یک بالچه در انتها به یکدیگر متصل شده‌اند. هر یک از بال‌های جلو و عقب بصورت یک تیر با تغییر شکل خمشی و پیچشی در نظر گرفته شده است. به منظور مدلسازی اثر بالچه از دو فنر طولی و پیچشی استفاده شده است. استخراج معادلات حرکت با استفاده از اصل هامیلتون انجام شده و جهت مدلسازی نیروهای آیرودینامیکی از مدل ناپایای واگنر استفاده شده است. همچنین جهت تبدیل معادلات حاکم که از نوع معادلات دیفرانسیل پاره‌ای-انتگرالی بوده، به معادلات دیفرانسیل معمولی، از روش مودهای فرضی استفاده شده است. اعتبارسنجی با استفاده از نرم‌افزار NASTRAN انجام شده است. نتایج حاصل از این مقایسه نشان‌دهنده دقت مناسب مدلسازی می‌باشد. اثرات تغییر پارامترهای طراحی نظیر زاویه عقبگرد، میزان صلبیت بالچه و نیز طول وتر بالها بر فلاتر بال جعبه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش همزمان زاویه عقبگرد در بال جلو و عقب باعث افزایش پایداری سیستم می‌شود. همچنین افزایش سفتی پیچشی بالچه موجب افزایش سرعت فلاتر می‌شود در حالی که افزایش سفتی طولی بالچه باعث کاهش سرعت فلاتر می-گردد. علاوه بر این با افزایش نسبت وتر بال جلو به بال عقب، سرعت فلاتر افزایش یافته است.
    کلید واژگان
    فلاتر
    بال جعبه ای
    مدل ناپایا
    واگنر
    اثر متقابل سیال و سازه

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    گروه دینامیک کنترل و ارتعاشات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19690.7092
    https://mej.aut.ac.ir/article_4591.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883248

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب