نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمانی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorعلومی, سید امیر عباسfa_IR
dc.contributor.authorقشقایی, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorزندیان, شهریارfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:15:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:15:29Z
dc.date.available1400-12-14T15:15:29Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:15:29Z
dc.date.issued2021-04-01en_US
dc.date.issued1400-01-12fa_IR
dc.identifier.citationسلیمانی, ابراهیم, علومی, سید امیر عباس, قشقایی, آزاده, زندیان, شهریار. (1400). بررسی تأثیر استفاده از سیستم جذبی بر عملکرد واحد گازی آلستوم در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 10(2), 26-33.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-795-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882572
dc.description.abstractیکی از مشکلات اساسی کشور ما در فصول گرم سال، کمبود برق می­باشد. با توجه به این مشکل و همچنین افزایش روزافزون مصرف انرژی و اهمیت آن، بهینه سازی سیستم­های تولید قدرت و تلاش برای افزایش بازده­ی آنها و رفع کمبودها، امری بسیار مهم و ضروری می­باشد. پژوهش حاضر با مدل­سازی و شبیه سازی مولد‌ گازی G13 آلستوم[1] نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در نرم افزار ترموفلو، به بررسی تأثیر کاربرد سیستم جذبی بر عملکرد واحد از جمله توان تولیدی و راندمان، با توجه به خصوصیات منحصر به فرد نیروگاه و همچنین شرایط اقلیمی شهر یزد پرداخته است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می­دهد که با استفاده از سیستم جذبی دمای هوای ورودی به کمپرسور به میزان 20 کاهش می­یابد که موجب افزایش توان تولیدی به میزان 38/20% نسبت به حالت ساده و بدون انجام خنک­کاری می­شود. این سیستم همچنین باعث بهبود راندمان واحد مذکور به میزان 88/1% نسبت به حالت ساده می­شود. در این تحقیق همچنین شبیه­سازی سیستم فاگ که در حال حاضر در مولد مذکور مورد استفاده قرار دارد؛ انجام شده که نتایج حاصل نشان از افزایش بیشتر توان در سیستم جذبی نسبت به سیستم فاگ به میزان 32/5% می­باشد. در ادامه جهت اعتبارسنجی و اطمینان از صحت عملکرد مدل شبیه­سازی شده، نتایج حاصل با مقادیر واقعی در حالت حداکثر بار[2] و شرایط محیطی مختلف و همچنین مقادیر موجود در اسناد و مدارک مولد G13 نیروگاه یزد مقایسه شده است. یکی از نوآوری­های پژوهش حاضر استفاده از حرارت خروجی واحد کرافت می­باشد که در حال حاضر محصولات حاصل از احتراق این مولد به محیط اطراف داده می­شود. در صورت استفاده از این سیستم شاهد بهبود راندمان واحد کرافت، راندمان کلی نیروگاه و همچنین کاهش انتشار آلاینده­های زیست محیطی به محیط خواهیم بود که این امر به تنهایی از هزینه­های بسیار زیاد اجتماعی جلوگیری می­کند.   [1] Alstom [2] BASE LOADfa_IR
dc.format.extent623
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectچیلر جذبیfa_IR
dc.subjectسیکل تبریدfa_IR
dc.subjectترموفلوfa_IR
dc.subjectنیروگاه سیکل ترکیبی یزدfa_IR
dc.subjectواحد آلستومfa_IR
dc.subjectواحد کرافتfa_IR
dc.subjectمکانیکfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر استفاده از سیستم جذبی بر عملکرد واحد گازی آلستوم در نیروگاه سیکل ترکیبی یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentشرکت مدیریت تولید برق، نیروگاه سیکل ترکیبی ، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی، گروه مهندسی مکانیک، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentشرکت مدیریت تولید برق، نیروگاه سیکل ترکیبی ، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentشرکت مدیریت تولید برق، نیروگاه سیکل ترکیبی ، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage26
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد