نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, منیرهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سیدحسینfa_IR
dc.contributor.authorفرسادی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:15:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:15:27Z
dc.date.available1400-12-14T15:15:25Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:15:27Z
dc.date.issued2021-04-01en_US
dc.date.issued1400-01-12fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, منیره, حسینی, سیدحسین, فرسادی, مرتضی. (1400). جایابی و برنامه ریزی بهره برداری بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ خودروهای برقی با کمک الگوریتم های فراابتکاری. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 10(2), 1-13.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-780-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882570
dc.description.abstractایستگاه های شارژ یکی از مهمترین تجهیزات شارژ برای خودروهای برقی (EV) محسوب می شوند. یکی از مهم‌ترین چالش های ایستگاه های شارژ جایابی بهینه آن می باشد که عملاً بهره برداری از اجزای سیستم را در ناحیه ماکزیمم  قرار می دهد. .  شبکه های توزیع حلقه نهایی زنجیره تامین انرژی الکتریکی برای مصرف کنندگان می باشد.لذا کارایی اقتصادی و فنی هرچه بیشتر این شبکه ها تضمین کننده یک آینده پایدار و مطمئن در صنعت برق می باشد در این راستا بررسی نقش ایستگاهای خودروهای الکتریکی بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله جایابی بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ و برنامه ریزی بهره برداری  بهینه خودروهای برقی در یک شبکه توزیع مورد بررسی قرار گرفته است. فاکتورهای موثر در انتخاب محل و میزان شارژ و دشارژ بهینه در ایستگاه­ها ترکیبی از مسائل فنی و اقتصادی می­باشد. در­خصوص مسائل فنی، حداقل­سازی تلفات، حداقل­سازی افت  ولتاژ در فیدرها و یکنواخت­سازی منحنی بار شبکه مدنظر قرار گرفته است. در زمینه اقتصادی، جایابی ایستگاه­ها و میزان شارژ و دشارژ به نحوی صورت پذیرفته است که هزینه­های شارژ و دشارژ در ایستگاه­ها و هزینه کل پرداخت شده بابت خرید توان به حداقل مقدار ممکن برسد. به­منظور مدیریت بار در سمت مصرف کننده و هم­چنین یکنواخت سازی منحنی بار، برنامه پاسخ تقاضای قیمت محور درنظر گرفته شده و در شبیه­سازی­ها پیاده سازی شده است. جهت یافتن نقطه کار بهینه از الگوریتم های فراابتکاری ژنتیک، ترکیبی ژنتیک- ازدحام ذرات و ترکیبی ژنتیک- رقابت استعماری استفاده شده است.  کلیه شبیه­سازی­ها در نرم افزار MATLAB انجام شده و به­منظور ارزیابی روش­های ارائه شده، صحت­سنجی در هر قسمت بر روی سیستم تست استاندارد IEEE  با تعداد شین 69 صورت پذیرفته است.fa_IR
dc.format.extent836
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectجایابی بهینهfa_IR
dc.subjectخودروهای برقیfa_IR
dc.subjectایستگاه های شارژfa_IR
dc.subjectبرنامه پاسخگویی بارfa_IR
dc.subjectالگوریتم های فرا ابتکاریfa_IR
dc.subjectبرق و کامپیوترfa_IR
dc.titleجایابی و برنامه ریزی بهره برداری بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ خودروهای برقی با کمک الگوریتم های فراابتکاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی برق، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentThe Engineering Faculty, Near East University, 99138Nicosia, North Cyprus, Mersin 10, Turkeyfa_IR
dc.contributor.departmentIstanbul Aydin University ,Engineering Faculty , Department of Electrical and Electronics Engineerin Istanbul, Turkeyfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد