• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    جایابی و برنامه ریزی بهره برداری بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ خودروهای برقی با کمک الگوریتم های فراابتکاری

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, منیرهحسینی, سیدحسینفرسادی, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    836.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایستگاه های شارژ یکی از مهمترین تجهیزات شارژ برای خودروهای برقی (EV) محسوب می شوند. یکی از مهم‌ترین چالش های ایستگاه های شارژ جایابی بهینه آن می باشد که عملاً بهره برداری از اجزای سیستم را در ناحیه ماکزیمم  قرار می دهد. .  شبکه های توزیع حلقه نهایی زنجیره تامین انرژی الکتریکی برای مصرف کنندگان می باشد.لذا کارایی اقتصادی و فنی هرچه بیشتر این شبکه ها تضمین کننده یک آینده پایدار و مطمئن در صنعت برق می باشد در این راستا بررسی نقش ایستگاهای خودروهای الکتریکی بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله جایابی بهینه ایستگاه های شارژ و دشارژ و برنامه ریزی بهره برداری  بهینه خودروهای برقی در یک شبکه توزیع مورد بررسی قرار گرفته است. فاکتورهای موثر در انتخاب محل و میزان شارژ و دشارژ بهینه در ایستگاه­ها ترکیبی از مسائل فنی و اقتصادی می­باشد. در­خصوص مسائل فنی، حداقل­سازی تلفات، حداقل­سازی افت  ولتاژ در فیدرها و یکنواخت­سازی منحنی بار شبکه مدنظر قرار گرفته است. در زمینه اقتصادی، جایابی ایستگاه­ها و میزان شارژ و دشارژ به نحوی صورت پذیرفته است که هزینه­های شارژ و دشارژ در ایستگاه­ها و هزینه کل پرداخت شده بابت خرید توان به حداقل مقدار ممکن برسد. به­منظور مدیریت بار در سمت مصرف کننده و هم­چنین یکنواخت سازی منحنی بار، برنامه پاسخ تقاضای قیمت محور درنظر گرفته شده و در شبیه­سازی­ها پیاده سازی شده است. جهت یافتن نقطه کار بهینه از الگوریتم های فراابتکاری ژنتیک، ترکیبی ژنتیک- ازدحام ذرات و ترکیبی ژنتیک- رقابت استعماری استفاده شده است.  کلیه شبیه­سازی­ها در نرم افزار MATLAB انجام شده و به­منظور ارزیابی روش­های ارائه شده، صحت­سنجی در هر قسمت بر روی سیستم تست استاندارد IEEE  با تعداد شین 69 صورت پذیرفته است.
    کلید واژگان
    جایابی بهینه
    خودروهای برقی
    ایستگاه های شارژ
    برنامه پاسخگویی بار
    الگوریتم های فرا ابتکاری
    برق و کامپیوتر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2021-04-01
    1400-01-12
    ناشر
    انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی برق، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
    The Engineering Faculty, Near East University, 99138Nicosia, North Cyprus, Mersin 10, Turkey
    Istanbul Aydin University ,Engineering Faculty , Department of Electrical and Electronics Engineerin Istanbul, Turkey

    شاپا
    2322-2344
    10
    URI
    http://ieijqp.ir/article-1-780-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882570

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب