نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسن زاده, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorآهنگری, سعیدهfa_IR
dc.contributor.authorحدیدی تمجید, نسرینfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:38Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:37Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:38Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 128-0.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3075-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882054
dc.description.abstractspan style=font-family:Times New Roman,serif;در روانشناسی آموزشی، ساختارهای فکری هر فرد به مجموعه ای از باورهای اصلی در مورد هوش و نقش آن در یادگیری موفق در یک حیطه خاص اشاره دارد (رایان و مرسر، 2012). با در نظر گرفتن نقش میانجیگری تعامل و خود-تنظیمی، مطالعه حاضر به بررسی نقش ساختارهای فکری افراد در مورد زبان و یادگیریnbsp; زبانی در پیش بینی دستاورد انگلیسی زبان آموزان در برخی از آموزشگاههای زبان در شهر تبریز، ایران، می پردازد. نخست داده ها از طریق سه پرسشنامه با نامهای پرسشنامه ساختارهای فکری زبانی لوو و نولز (2017)، پرسشنامه تعامل دانشجویان ماراکو و دیگران (2016) ، مقیاس یادگیری خود-تنظیم شدهَ آکادمیک ماگنو (2010)، و همچنین نمرات انگلیسی زبان آموزان در آخر ترم جمع آوری شد. سپس، داده ها توسط نرم افزارهای /spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;SPSS 20/span/spanspan style=font-family:Times New Roman,serif; و /spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;Amos 8/span/spanspan style=font-family:Times New Roman,serif; به صورت کمّی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج به دست آمده نشان میدهد که ارتباط مستقیم و معناداری بین ساختارهای فکری زبانی و دستاورد انگلیسی وجود دارد. همچنین، نقش میانجیگری تعامل و خود-تنظیمی در این رابطه معنادار است. بر اساس این نتایج، لازم است /spanspan style=font-family:Times New Roman,serif;معلمین /spanspan style=font-family:Times New Roman,serif;بر ترویج ساختارهای فکری که بر رشد و استعداد نهانی و نه بر محدودیت و ایستایی تأکید دارند، اهتمام ورزند. /spanfa_IR
dc.format.extent990
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectساختارهای فکری زبانیfa_IR
dc.subjectدستاورد انگلیسیfa_IR
dc.subjectتعاملfa_IR
dc.subjectخود-تنظیمیfa_IR
dc.subjectزبان آموزان ایرانیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleرابطه بین ساختارهای فکری و دستاوردهای انگلیسی زبان اموزان ایرانی: نقش میانجیگری تعامل و خود تنظیمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage128
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد