نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorمفتون, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی مقدم, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:36Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:36Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:36Z
dc.date.issued2020-03-01en_US
dc.date.issued1398-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(1), 83-108.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3078-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882052
dc.description.abstractspan dir=RTLspan style=color:black;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;برای مشخص کردن چرایی توجه، لازم است عواملی که به طور بالقوه برمیزان توجه تاثیر می گذارند بصورت تجربی بررسی شوند. تحقیق حاضر به بررسی دو عاملnbsp; پرداخت که به عنوان عوامل تاثیرگذار بر میزان توجه مورد اشاره قرار گرفته اند: دشواری ساختارهای هدف و سطح مهارت زبان آموزان در زبان دوم. جمله واره های صفتی زبان انگلیسی به عنوان ساختارهای هدف انتخاب شدند و فرضیه سلسله مراتب دسترسی (/span/span/span/spanspan style=color:black;span style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:11.0pt;AHHspan dir=RTL) به عنوان مقیاس دشواری جمله واره های صفتی در نظر گرفته شد.113 دانشجوی سال اول رشته زبان انگلیسی در این مطالعه شرکت کردند. یک آزمون جمله واره های صفتی انگلیسی به عنوان آزمون تعیین سطح تهیه شد و یک آزمون مهارت در زبان دوم برای قرار دادن شرکت کنندگان در یکی از گروه های مهارت زیاد، مهارت متوسط و مهارت کم مورد استفاده قرار گرفت. میزان توجه از طریق یادداشت برداری اندازه گیری شد. بعد ازبرگزاری آزمون جمله واره های صفتی و آزمون مهارت زبان دوم، شرکت کنندگانnbsp; تعدادی متن حاوی نمونه هایی از جمله واره های صفتی انگلیسی دریافت کردند و از آنها خواسته شد حین خواندن این متون یادداشت برداری کنند. تجزیه و تحلیل یادداشت های شرکت کنندگان نشان داد که دشواری جمله واره های صفتی بر میزان توجه شرکت کنندگان تاثیر مثبت داشت اما سطح مهارت شرکت کنندگانnbsp; در زبان دوم تاثیرمهمی بر میزان توجه آنها نداشت. نتایج تحقیق حاضر به آموزگاران و تهیه کنندگان مطالب درسی کمک خواهد کرد تا برای زبان آموزان شرایط مطلوبی فراهم آورند که منجر به توجه زبان آموزان بهnbsp; ساختارهای زبانی شود ودر نتیجه یادگیری زبان دوم را برای آنها تسهیل کند./span/span/span/spanfa_IR
dc.format.extent1041
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectفرضیه سلسله مراتب دسترسی (AHH)fa_IR
dc.subjectتوجهfa_IR
dc.subjectعامل موثرfa_IR
dc.subjectیادداشت برداریfa_IR
dc.subjectجمله واره های صفتیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر میزان توجه: برررسی تاثیر دشواری ساختارهای هدف و سطح مهارت زبان آموزان در زبان دومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage83
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد