نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالبی, شهربانوfa_IR
dc.contributor.authorتاج آبادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorافشاری صالح, طهوراfa_IR
dc.contributor.authorعرب اسدی, راحلهfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T14:25:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T14:25:24Z
dc.date.available1400-12-14T14:25:24Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T14:25:24Z
dc.date.issued2021-06-01en_US
dc.date.issued1400-03-11fa_IR
dc.identifier.citationطالبی, شهربانو, تاج آبادی, علی, افشاری صالح, طهورا, عرب اسدی, راحله. (1400). مقایسه‌ی فرهنگ ایمنی بیمار در پرستاران بیمارستان واسعی سبزوار بین سال‌های 1395 و 1398. نشریه پرستاری ایران, 34(130), 1-14.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3409-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/879921
dc.description.abstractزمینه و هدف: یکی از اصول مراقبت سلامت، حفظ ایمنی بیمار می‌باشد. ارزیابی فرهنگ ایمنی بیمار می تواند اطلاعاتی در مورد چگونگی تأثیر ساختارها و فرآیندهای درون سیستم بر نتایج بیمار ارائه نماید. مطالعه حاضر با هدف مقایسه‌ی فرهنگ ایمنی بیمار در پرستاران بیمارستان واسعی سبزوار بین سال‌های 1395 و 1398 انجام شد. روش بررسی: مطالعه‌ی حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع تحلیلی است که در دو سال 1395 و 1398 انجام گرفت. 123 نفر از پرستاران بیمارستان واسعی در سال 1395 و 124 نفر از آنان در سال 1398 به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده‌ها، از پرسشنامه دو قسمتی اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه "بررسی فرهنگ ایمنی بیمار" (HSOPSC) استفاده گردید. تحلیل داده‌ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 و آمار توصیفی، آزمون آماری کای دو، آزمون دقیق فیشر و t مستقل انجام گرفت. یافته‌ها: نمره کلی فرهنگ ایمنی بیمار در سال 1395، 9/6 ± 9/41 و در سطح پایین گزارش شد. همچنین نمره‌ی کلی فرهنگ ایمنی بیمار در سال 1398، 7/7 ± 2/51 و در سطح متوسط بود. در سال 1395، انتظارات و اقدامات مدیریتی بالاترین امتیاز (3/29 ± 1/63) و برخورد غیرتنبیهی کمترین امتیاز (6/15 ± 3/11) را به خود اختصاص دادند. در سال 1398 ابعاد ارتباطات و ارائه بازخورد (4/23 ± 6/70) و برخورد غیرتنبیهی پایین‌ترین امتیاز (3/24 ± 8/31) را در میان ابعاد مختلف فرهنگ ایمنی بیمار به خود اختصاص دادند. نتیجه‌گیری کلی: اگر چه در نمره‌ی کلی فرهنگ ایمنی و برخی از ابعاد آن پیشرفت‌های محسوسی مشاهده می‌شود، هنوز مواردی از ابعاد فرهنگ ایمنی بیمار وجود دارند که مدیران و مسئولین باید در راستای ارتقاء و تقویت آن تلاش نمایند. در این زمینه باید راهبردهای کلی برای بهبود روش‌های ایمنی بیمار و سرمایه گذاری بیشتر در تعیین کننده‌های فرهنگ ایمنی بیمار، مخصوصاً در زمینه‌های یادگیری سازمانی و کار تیمی درون‌سازمانی راهنمایی و اطلاع رسانی شود.fa_IR
dc.format.extent1234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectایمنی بیمارfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمقایسه‌ی فرهنگ ایمنی بیمار در پرستاران بیمارستان واسعی سبزوار بین سال‌های 1395 و 1398fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان واسعی سبزوار، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه فوریت پزشکی،‌ دانشکده پیراپزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه طب اورژانس، ‌دانشکده پزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس پرستاری، مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان واسعی سبزوار، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران (نویسنده مسئول). شماره تماس: 09151738309 rarabasadi@gmail.com: Email:fa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue130
dc.citation.spage1
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد