نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorذبیحی شیخ رجه, کیاfa_IR
dc.contributor.authorفغانی ماکرانی, خسروfa_IR
dc.contributor.authorذبیحی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T13:18:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T13:18:04Z
dc.date.available1400-12-14T13:18:03Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T13:18:04Z
dc.date.issued2021-07-01en_US
dc.date.issued1400-04-10fa_IR
dc.identifier.citationذبیحی شیخ رجه, کیا, فغانی ماکرانی, خسرو, ذبیحی, علی. (1400). ویژگی شخصیتی هیجان‌پذیری مدیران و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها. مجله علوم پزشکی رازی, 28(4), 115-124.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6644-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/876502
dc.description.abstractزمینه و هدف: شخصیت یکی از مهم‌ترین سازه­های مطالعاتی در رفتار سازمانی می­باشد که می­تواند نقش اساسی در پیش­بینی رفتار انسان­ها داشته باشد، لذا هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری مدیران شرکت­ها و مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها می­باشد. روش‌ کار: جامعه آماری پژوهش، مدیران کلیه شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. تعداد نمونه آماری با روش کوکران 184 نفر تعین شد و با روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. این پژوهش از نوع کاربردی و پس­رخدادی است. مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها دارای دارای پنج بعد مسئولیت­های جامعه و کشور مسئولیت­های زیست محیطی، مسئولیت­های محیط کار، مسئولیت­های بازار و صنعت، راهبری و فرآیندهای درون سازمانی می­باشد. گردآوری داده­های ویژگی­ شخصیتی هیجان­پذیری مدیران با استفاده از پرسشنامه­ ویژگی­های شخصیت هگزاکو و داده­های مسئولیت­پذیری اجتماعی با استفاده از چک لیست مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت که توسط پژوهشگر تهیه شده است، صورت گرفت. داده­های اخیر از گزارش فعالیت سالانه هیات مدیره شرکت­ها استخراج گردید. در پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار smart pls3 و SPSS 24 انجام گردید. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان می­دهد که ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری مدیران با کلیه ابعاد مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها ارتباط معناداری دارد. نتیجه‌گیری: مدیران با ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری به دنبال منافع گروه­های مختلف افراد درگیر با شرکت می­باشند و مسئولیت اجتماعی در قبال عموم افراد جامعه، کارکنان، محیط زیست و بازار محصولات شرکت در اولویت برنامه­های شرکت قرار خواهد گرفت.fa_IR
dc.format.extent831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectویژگی شخصیتی هیجان‌پذیریfa_IR
dc.subjectهگزاکوfa_IR
dc.subjectمسئولیت‌پذیری اجتماعیfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleویژگی شخصیتی هیجان‌پذیری مدیران و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو دکترا حسابداری، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار حسابداری، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue4
dc.citation.spage115
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد