• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 28, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 28, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ویژگی شخصیتی هیجان‌پذیری مدیران و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    ذبیحی شیخ رجه, کیافغانی ماکرانی, خسروذبیحی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    831.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: شخصیت یکی از مهم‌ترین سازه­های مطالعاتی در رفتار سازمانی می­باشد که می­تواند نقش اساسی در پیش­بینی رفتار انسان­ها داشته باشد، لذا هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری مدیران شرکت­ها و مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها می­باشد. روش‌ کار: جامعه آماری پژوهش، مدیران کلیه شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. تعداد نمونه آماری با روش کوکران 184 نفر تعین شد و با روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. این پژوهش از نوع کاربردی و پس­رخدادی است. مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها دارای دارای پنج بعد مسئولیت­های جامعه و کشور مسئولیت­های زیست محیطی، مسئولیت­های محیط کار، مسئولیت­های بازار و صنعت، راهبری و فرآیندهای درون سازمانی می­باشد. گردآوری داده­های ویژگی­ شخصیتی هیجان­پذیری مدیران با استفاده از پرسشنامه­ ویژگی­های شخصیت هگزاکو و داده­های مسئولیت­پذیری اجتماعی با استفاده از چک لیست مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت که توسط پژوهشگر تهیه شده است، صورت گرفت. داده­های اخیر از گزارش فعالیت سالانه هیات مدیره شرکت­ها استخراج گردید. در پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار smart pls3 و SPSS 24 انجام گردید. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان می­دهد که ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری مدیران با کلیه ابعاد مسئولیت­پذیری اجتماعی شرکت­ها ارتباط معناداری دارد. نتیجه‌گیری: مدیران با ویژگی شخصیتی هیجان­پذیری به دنبال منافع گروه­های مختلف افراد درگیر با شرکت می­باشند و مسئولیت اجتماعی در قبال عموم افراد جامعه، کارکنان، محیط زیست و بازار محصولات شرکت در اولویت برنامه­های شرکت قرار خواهد گرفت.
    کلید واژگان
    ویژگی شخصیتی هیجان‌پذیری
    هگزاکو
    مسئولیت‌پذیری اجتماعی
    مدل‌سازی معادلات ساختاری
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2021-07-01
    1400-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو دکترا حسابداری، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
    استادیار حسابداری، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6644-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/876502

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب