بررسی رابطه بین بهره هوشی با سبک های یادگیری
(ندگان)پدیدآور
میاندهی رودسری, حجت الهشکیبایی, زهرهخلخالی, علی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش رابطه بین بهره هوشی با سبک های یادگیری بررسی شد و برای این منظور، راهکارهای شخصی سازی آموزش بوسیله شناسایی ارتباطات ناشناخته و مبهم بین داده های ایجاد شده مورد ارزیابی قرار گرفت. در این پژوهش برای پیدا کردن این ارتباط از یکی از روشهای داده کاوی به نام کاوش قوانین انجمنی[1] استفاده شده است. در این پژوهش بوسیله طراحی سایت و پیاده سازی آن در مدارس پایگاه کلان داده ای ایجاد و روابط مبهم میان ویژگیهای جمعیت شناختی نظیر جنسیت، استعداد کاری و بهره هوشی، نتایج و علایق تحصیلی با سبک های یادگیری کشف گردید که در نهایت از این طریق برای شخصی سازی یادگیری دانش آموزان راه کارهایی تبیین گردیده است. نوآوری این روش نسبت به روش های دیگر جنبه دینامیک و پویا بودن آن است. با اجرای سامانه داده پردازی دانش آموزان می توانیم در زمانهای مختلف از ایتدای تحصیل تا انتهای آن بطور کامل فعالیت های دانش آموزان را رصد نمود. در این پژوهش سه ماژول برای نمونه انتخاب شده بود و هدف اثبات کاربست کلان داده ها در یادگیری دانش آموزان بوده است.
[1]Association Rule Mining
کلید واژگان
بهره هوشیسبک یادگیری
نتایج تحصیلی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2021-05-221400-03-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایرانگروه مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
گروه مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران



