| dc.contributor.author | مبشر, عاطفه | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیک پی, ایرج | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرهادی, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T07:20:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T07:20:08Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T07:20:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T07:20:08Z | |
| dc.date.issued | 2021-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2021). scientific magazine yafte, 23(1), 335-343. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-3340-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/861301 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیأت علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود.
مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی توصیفی – تحلیلی، میزان رضایت مندی اساتید هیأت علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399 با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار، محتوا، سهولت، تعامل، ارزشیابی، پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت.
یافته ها: از بین 200 عضو هیآت علمی مورد بررسی 63.5 درصد مرد (127 نفر) و 42 درصد دانشیار ( 84 نفر) و 39درصد استادیار (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید 7.01±45.58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8.63±13.41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2.82±17.91، محتوا 3.10±20.97، سهولت 46±9.19 و رضایت مندی کلی اعضای هیأت علمی 13.17±86.17 بود.
بحث و نتیجه گیری: به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود، از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 286 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | رضایتمندی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | پرسشنامه | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 335 | |
| dc.citation.epage | 343 | |