نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمبشر, عاطفهfa_IR
dc.contributor.authorنیک پی, ایرجfa_IR
dc.contributor.authorفرهادی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T07:20:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T07:20:08Z
dc.date.available1400-12-14T07:20:07Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T07:20:08Z
dc.date.issued2021-03-01en_US
dc.date.issued1399-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2021). scientific magazine yafte, 23(1), 335-343.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-3340-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/861301
dc.description.abstractمقدمه: آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیأت علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی توصیفی – تحلیلی، میزان رضایت مندی اساتید هیأت علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399  با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار، محتوا، سهولت، تعامل، ارزشیابی، پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها: از بین 200  عضو هیآت علمی مورد بررسی 63.5 درصد مرد (127 نفر)  و 42 درصد دانشیار ( 84 نفر) و 39درصد استادیار  (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید  7.01±45.58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8.63±13.41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2.82±17.91، محتوا 3.10±20.97،  سهولت 46±9.19  و رضایت مندی کلی اعضای هیأت علمی 13.17±86.17 بود. بحث و نتیجه گیری: به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود، از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد.  fa_IR
dc.format.extent286
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectپرسشنامهfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleبررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentواحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage335
dc.citation.epage343


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد