• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • scientific magazine yafte
    • Volume 23, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • scientific magazine yafte
    • Volume 23, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399

    (ندگان)پدیدآور
    مبشر, عاطفهنیک پی, ایرجفرهادی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    287.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیأت علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی توصیفی – تحلیلی، میزان رضایت مندی اساتید هیأت علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399  با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار، محتوا، سهولت، تعامل، ارزشیابی، پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها: از بین 200  عضو هیآت علمی مورد بررسی 63.5 درصد مرد (127 نفر)  و 42 درصد دانشیار ( 84 نفر) و 39درصد استادیار  (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید  7.01±45.58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8.63±13.41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2.82±17.91، محتوا 3.10±20.97،  سهولت 46±9.19  و رضایت مندی کلی اعضای هیأت علمی 13.17±86.17 بود. بحث و نتیجه گیری: به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود، از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد.  
    کلید واژگان
    آموزش مجازی
    رضایتمندی
    دانشگاه علوم پزشکی
    پرسشنامه
    روانشناسی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-03-01
    1399-12-11
    سازمان پدید آورنده
    واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران
    گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
    گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران

    شاپا
    1563-0773
    URI
    http://yafte.lums.ac.ir/article-1-3340-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/861301

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب