• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل مدل ارتباطی پذیرش فناوری اطلاعات و کیفیت خرده‌فروشی در مشتریان برندهای ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    عینی, فاطمهآقاخانبابایی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    341.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف تحلیل مدل ارتباطی پذیرش فناوری اطلاعات و کیفیت خرده‌فروشی در مشتریان برندهای ورزشی انجام شد. روش تحقیق، به‌صورت توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ مشتریان نمایندگی برندهای آدیداس، نایک، ریباک، پوما هستند که عضو صفحه اینستاگرام آن برند بودند. شرط شرکت آزمودنی‌ها در این پژوهش علاوه بر خرید آن برند خاص، عضویت در صفحه اینستاگرام آن برند نیز باشد. بر اساس جدول مورگان تعداد 385 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده تحقیق، پرسش‌نامه‌‌های استاندارد کیفیت خدمات خرده‌فروشی (کیم و لین، 2002) و پذیرش فناوری اطلاعات بر اساس مدل دیویس (1989) بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده‌ شد. ابزار مورد استفاده SPSS نسخه 25 و LISREL نسخه 80/8 بود. یافته‌های تحقیق نشان داد پذیرش فناوری اطلاعات با کیفیت خرده‌فروشی در میان مشتریان برندهای منتخب پوشاک ورزشی ارتباط دارد؛ ازاین‌رو در جهت ارتقای کیفیت خرده‌فروشی به‌کارگیری روش‌های مناسب در فرایند پذیرش فناوری اطلاعات برای ارتقای کیفیت خرده‌فروشی؛ ترویج و ترغیب افراد به استفاده و پذیرش فناوری اطلاعات برای ارتقای کیفیت خرده‌فروشی؛ ایجاد آگاهی‌های لازم به افراد در خصوص فواید بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و کیفیت خرده‌فروشی از طریق رسانه پیشنهاد می‌شود.
    کلید واژگان
    پذیرش
    فناوری اطلاعات
    کیفیت
    خرده‌فروشی
    مشتریان ورزشی
    جامعه شناسی ژورنالیسم و رسانه های ورزشی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران
    استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد تهران

    شاپا
    2645-5641
    URI
    https://sls.tabrizu.ac.ir/article_9355.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/860649

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب