نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرستم خانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorکامبوزیا, نداfa_IR
dc.contributor.authorعامری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T23:55:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T23:55:32Z
dc.date.available1400-12-10T23:55:31Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T23:55:32Z
dc.date.issued2021-10-01en_US
dc.date.issued1400-07-09fa_IR
dc.identifier.citationرستم خانی, محسن, کامبوزیا, ندا, عامری, محمود. (1400). پاسخ ترمو دینامیکی سیستم روسازی با لایه آسفالتی متخلخل تحت بارترافیکی. مهندسی عمران مدرس, 21(4), 141-152.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-47700-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/858191
dc.description.abstractسیستم روسازی با لایه آسفالتی متخلخل به دلیل دارابودن خصوصیات فیزیکی و مکانیکی قابل توجه از جمله کاهش آلودگی صوتی، جذب جریان آب، مقرون‌به‌صرفه‌بودن برای پارکینگ­ها، جاده‌ها، و باندهای فرودگاه مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطالعه، رفتار دینامیکی سیستم روسازی آسفالت متخلخل ویسکوالاستیک تحت یک بار هارمونیک متحرک بر اساس تئوری کلاسیک ورق‌ها تحت شرایط دمایی مختلف به صورت عددی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سیستم روسازی به‌صورت یک سازه ساندویچی مستطیلی مدل‌سازی شده است. برای درنظر گرفتن خواص تخلخل، سه مدل توزیع تخلخل یکنواخت، تخلخل متقارن غیریکنواخت و تخلخل نامتقارن غیریکنواخت برای لایه آسفالت متخلخل در نظر گرفته شده است که خواص مکانیکی انها در جهات درون‌صفحه و ضخامت تغییر می­کنند. به هر ماده ای که چگالی آن در اثر افزایش حجم ناشی از قرار گرفتن حفرات و تخلخل­های گازی کاهش یابد، ماده متخلخل می گویند. معادلات حرکت از طریق اصل همیلتون استخراج شده و سپس با استفاده از بسط سری فوریه حل می شوند. دقت و صحت فرمول‌بندی به‌دست‌آمده با مقایسه داده­های موجود در ادبیات این زمینه و شبیه سازی المان محدود در نرم­افزار COMSOL Multiphysics®  کاملاً نشان داده می‌شوند. مطالعات پارامتری انجام­گرفته در این کار، اثرات سرعت و فرکانس تحریک بار متحرک هارمونیک، توزیع تخلخل و تغییرات دما را بر پاسخ دینامیکی سیستم روسازی آشکار می‌سازد. نتایج بدست آمد نشان­ داده­ است که که رفتار دینامیکی سیستم روسازی آسفالت به طور محسوسی تحت تأثیر چنین عواملی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که حالت تخلخل متقارن غیریکنواخت از دو نوع تخلخل دیگر برای لایه آسفالت مناسب‌تر است.fa_IR
dc.format.extent927
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectسیستم روسازی آسفالتfa_IR
dc.subjectپاسخ دینامیکیfa_IR
dc.subjectتخلخلfa_IR
dc.subjectبار متحرک هارمونیکfa_IR
dc.subjectتغییرات دماییfa_IR
dc.titleپاسخ ترمو دینامیکی سیستم روسازی با لایه آسفالتی متخلخل تحت بارترافیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue4
dc.citation.spage141
dc.citation.epage152
nlai.contributor.orcid0000-0002-6625-7680


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد