• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران مدرس
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران مدرس
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پاسخ ترمو دینامیکی سیستم روسازی با لایه آسفالتی متخلخل تحت بارترافیکی

    (ندگان)پدیدآور
    رستم خانی, محسنکامبوزیا, نداعامری, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    927.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی اصيل (کامل)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سیستم روسازی با لایه آسفالتی متخلخل به دلیل دارابودن خصوصیات فیزیکی و مکانیکی قابل توجه از جمله کاهش آلودگی صوتی، جذب جریان آب، مقرون‌به‌صرفه‌بودن برای پارکینگ­ها، جاده‌ها، و باندهای فرودگاه مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطالعه، رفتار دینامیکی سیستم روسازی آسفالت متخلخل ویسکوالاستیک تحت یک بار هارمونیک متحرک بر اساس تئوری کلاسیک ورق‌ها تحت شرایط دمایی مختلف به صورت عددی و تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سیستم روسازی به‌صورت یک سازه ساندویچی مستطیلی مدل‌سازی شده است. برای درنظر گرفتن خواص تخلخل، سه مدل توزیع تخلخل یکنواخت، تخلخل متقارن غیریکنواخت و تخلخل نامتقارن غیریکنواخت برای لایه آسفالت متخلخل در نظر گرفته شده است که خواص مکانیکی انها در جهات درون‌صفحه و ضخامت تغییر می­کنند. به هر ماده ای که چگالی آن در اثر افزایش حجم ناشی از قرار گرفتن حفرات و تخلخل­های گازی کاهش یابد، ماده متخلخل می گویند. معادلات حرکت از طریق اصل همیلتون استخراج شده و سپس با استفاده از بسط سری فوریه حل می شوند. دقت و صحت فرمول‌بندی به‌دست‌آمده با مقایسه داده­های موجود در ادبیات این زمینه و شبیه سازی المان محدود در نرم­افزار COMSOL Multiphysics®  کاملاً نشان داده می‌شوند. مطالعات پارامتری انجام­گرفته در این کار، اثرات سرعت و فرکانس تحریک بار متحرک هارمونیک، توزیع تخلخل و تغییرات دما را بر پاسخ دینامیکی سیستم روسازی آشکار می‌سازد. نتایج بدست آمد نشان­ داده­ است که که رفتار دینامیکی سیستم روسازی آسفالت به طور محسوسی تحت تأثیر چنین عواملی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که حالت تخلخل متقارن غیریکنواخت از دو نوع تخلخل دیگر برای لایه آسفالت مناسب‌تر است.
    کلید واژگان
    سیستم روسازی آسفالت
    پاسخ دینامیکی
    تخلخل
    بار متحرک هارمونیک
    تغییرات دمایی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2021-10-01
    1400-07-09
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علم و صنعت ایران
    دانشگاه علم و صنعت ایران
    دانشگاه علم و صنعت ایران

    شاپا
    2476-6763
    URI
    http://mcej.modares.ac.ir/article-16-47700-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/858191

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب