| dc.contributor.author | عابدینی, فهیمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | کلهر, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مختاری نوری, جمیله | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملاهادی, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعید, یاسر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-10T23:50:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-01T23:50:39Z | |
| dc.date.available | 1400-12-10T23:50:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-01T23:50:39Z | |
| dc.date.issued | 2022-01-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عابدینی, فهیمه, کلهر, لیلا, مختاری نوری, جمیله, ملاهادی, محسن, سعید, یاسر. (1400). مهارت خلاقیت در دانشجویان دانشکده پرستاری منتخب نظامی. مجله طب نظامی, 23(10), 820-828. doi: 10.30491/JMM.23.10.820 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1537 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7667 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.10.820 | |
| dc.identifier.uri | http://militarymedj.ir/article-1-3182-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/858018 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: دانشگاه محل خلاقیت و نوآوری است. دانشگاه خلاق، مکانی آموزشی و پایه تولید و ارتقای کیفیت دانش، گسترش مرزهای دانش و تربیت دانشجوی خلاق است. بنابر این پروش خلاقیت برای دانشجویان دانشگاهها نسبت به سایر سازمانها ضرورت بیشتری دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی سطح مهارت خلاقیت در دانشجویان یکی از دانشکدههای منتخب نظامی انجام شد.
روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود که با مشارکت 149 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی منتخب نظامی انجام شد. نمونهگیری به روش در دسترس انجام شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه معتبر عابدی بود که دارای 4 حیطه: سیالیت، بسط، ابتکار و انعطافپذیری است. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: نتایج مطالعه نشان داد نمره کلی خلاقیت با میانگین 25/968±134/80 بود که در حد متوسط است. نمره سیالیت 7/02±50/35، نمره بسط 18/52±24/61، نمره ابتکار 6/36±34/72 و نمره انعطاف 4/17±25/2 است. هیچ اختلاف آماری معنیداری از نظر امتیاز کل مهارت خلاقیت در بین دانشجویان دانشکده پرستاری دیده نشد (0/826P=).
نتیجهگیری: با توجه به اینکه مهارت خلاقیت در بین دانشجویان رشتههای مختلف دانشکده پرستاری در حد متوسط است، لذا پیشنهاد میشود که از روشهای نوین تدریس در جهت ارتقای مهارت خلاقیت و آموزش تفکر محور و خلاق استفاده نمود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 964 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله طب نظامی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.10.820 | |
| dc.subject | مهارت خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی هوشبری | fa_IR |
| dc.subject | دانشجوی فوریت پزشکی. | fa_IR |
| dc.subject | طب نظامی | fa_IR |
| dc.title | مهارت خلاقیت در دانشجویان دانشکده پرستاری منتخب نظامی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات طب، قرآن و حدیث، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات فیزیولوژی آموزش پرستاری، پژوهشکده سبک زندگی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات تروما، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 820 | |
| dc.citation.epage | 828 | |