نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدینی, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorکلهر, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorمختاری نوری, جمیلهfa_IR
dc.contributor.authorملاهادی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorسعید, یاسرfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T23:50:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T23:50:39Z
dc.date.available1400-12-10T23:50:38Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T23:50:39Z
dc.date.issued2022-01-01en_US
dc.date.issued1400-10-11fa_IR
dc.identifier.citationعابدینی, فهیمه, کلهر, لیلا, مختاری نوری, جمیله, ملاهادی, محسن, سعید, یاسر. (1400). مهارت خلاقیت در دانشجویان دانشکده پرستاری منتخب نظامی. مجله طب نظامی, 23(10), 820-828. doi: 10.30491/JMM.23.10.820fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.10.820
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-3182-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/858018
dc.description.abstractزمینه و هدف: دانشگاه محل خلاقیت و نوآوری است. دانشگاه خلاق، مکانی آموزشی و پایه تولید و ارتقای کیفیت دانش، گسترش مرزهای دانش و تربیت دانشجوی خلاق است. بنابر این پروش خلاقیت برای دانشجویان دانشگاه­‌ها نسبت به سایر سازمان­‌ها ضرورت بیشتری دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی سطح مهارت خلاقیت در دانشجویان یکی از دانشکده‌­های منتخب نظامی انجام شد. روش‌ها: پژوهش حاضر یک  مطالعه توصیفی-مقطعی بود که با مشارکت 149 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی منتخب نظامی انجام شد. نمونه‌­گیری به روش در دسترس انجام شد. ابزار گردآوری داده­‌ها پرسشنامه معتبر عابدی بود که دارای 4 حیطه: سیالیت، بسط، ابتکار و انعطاف‌­پذیری است. داده­‌ها با استفاده از نرم­افزار SPSS-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها:  نتایج مطالعه نشان داد نمره کلی خلاقیت با میانگین 25/968±134/80 بود که در حد متوسط است. نمره سیالیت 7/02±50/35، نمره بسط 18/52±24/61، نمره ابتکار 6/36±34/72 و نمره انعطاف 4/17±25/2 است. هیچ اختلاف آماری معنی‌داری از نظر امتیاز کل مهارت خلاقیت در بین دانشجویان دانشکده پرستاری دیده نشد (0/826P=). نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه مهارت خلاقیت در بین دانشجویان رشته­‌های مختلف دانشکده پرستاری در حد متوسط است، لذا پیشنهاد می­‌شود که از روش‌­های نوین تدریس در جهت ارتقای مهارت خلاقیت و آموزش تفکر محور و خلاق استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent964
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.10.820
dc.subjectمهارت خلاقیتfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectدانشجوی هوشبریfa_IR
dc.subjectدانشجوی فوریت پزشکی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleمهارت خلاقیت در دانشجویان دانشکده پرستاری منتخب نظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات طب، قرآن و حدیث، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات فیزیولوژی آموزش پرستاری، پژوهشکده سبک زندگی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات تروما، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue10
dc.citation.spage820
dc.citation.epage828


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد