| dc.contributor.author | امیری, فردین | fa_IR |
| dc.contributor.author | عرب سرخی میشابی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | حنانی, صدیقه | fa_IR |
| dc.contributor.author | آزادی, نمامعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-10T23:50:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-01T23:50:08Z | |
| dc.date.available | 1400-12-10T23:50:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-01T23:50:08Z | |
| dc.date.issued | 2021-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امیری, فردین, عرب سرخی میشابی, محمد, حنانی, صدیقه, آزادی, نمامعلی. (1400). تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل. مجله طب نظامی, 23(5), 387-394. doi: 10.30491/JMM.23.5.387 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1537 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7667 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.5.387 | |
| dc.identifier.uri | http://militarymedj.ir/article-1-2740-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857970 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: استرس شغلی یکی از مشکلاتی است که موجب اختلال در تنظیم شناختی هیجانی کارکنان میشود. به منظور بهبود تنظیم شناختی هیجانی میتوان از آموزش مبتنی بر تلفن همراه استفاده کرد. به همین منظور این مطالعه با هدف تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل انجام شد.
روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه بنیادی-کاربردی به روش کمی و به صورت مداخلهای شبه تجربی (بدون گروه کنترل) بود که با مشارکت 176 نفر از تکنولوژیستهای اتاق عمل و هوشبری انجام شد. نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شد. آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی طی شش جلسه به نمونهها داده شد. ابزار گردآوری دادهها فرم مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده استرس شغلی پرستاران بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی زوجی استفاده شد. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی باعث افزایش سطح تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیستهای اتاق عمل (0/001P<) و تکنولوژیستهای هوشبری (0/001P<) شد. همچنین تفاوتی بین سطح تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیستهای اتاق عمل با تکنولوژیستهای هوشبری وجود نداشت (0/707P=).
نتیجهگیری: با توجه به این که آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی باعث افزایش تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیستهای اتاق عمل و هوشبری شد لذا پیشنهاد میشود از این روش آموزشی جهت آموزش راهکارهای مقابله با استرس شغلی به منظور بهبود تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیستهای اتاق عمل و هوشبری استفاده نمود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 511 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله طب نظامی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.5.387 | |
| dc.subject | آموزش مبتنی بر تلفن همراه | fa_IR |
| dc.subject | استرس شغلی | fa_IR |
| dc.subject | تنظیم شناختی هیجانی. | fa_IR |
| dc.subject | طب نظامی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 387 | |
| dc.citation.epage | 394 | |