نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, فردینfa_IR
dc.contributor.authorعرب سرخی میشابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحنانی, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorآزادی, نمامعلیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T23:50:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T23:50:08Z
dc.date.available1400-12-10T23:50:07Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T23:50:08Z
dc.date.issued2021-08-01en_US
dc.date.issued1400-05-10fa_IR
dc.identifier.citationامیری, فردین, عرب سرخی میشابی, محمد, حنانی, صدیقه, آزادی, نمامعلی. (1400). تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکار‌های مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل. مجله طب نظامی, 23(5), 387-394. doi: 10.30491/JMM.23.5.387fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.5.387
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2740-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/857970
dc.description.abstractزمینه و هدف: استرس شغلی یکی از مشکلاتی است که موجب اختلال در تنظیم شناختی هیجانی کارکنان می‌­شود. به منظور بهبود تنظیم شناختی هیجانی می­‌توان از آموزش مبتنی بر تلفن همراه استفاده کرد. به همین منظور این مطالعه با هدف تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکار‌های مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل انجام شد. روش‌ها: پژوهش حاضر یک مطالعه بنیادی-کاربردی به روش کمی و به صورت مداخله‌­ای شبه تجربی (بدون گروه کنترل) بود که با مشارکت 176 نفر از تکنولوژیست­‌های اتاق عمل و هوشبری انجام شد. نمونه­‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شد. آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکار‌های مقابله با استرس شغلی طی شش جلسه به نمونه‌­ها داده شد. ابزار گردآوری داده‌­ها فرم مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده استرس شغلی پرستاران بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌­ها از آزمون تی زوجی استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه‌ و تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکار‌های مقابله با استرس شغلی باعث افزایش سطح تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیست­‌های اتاق عمل (0/001P<) و تکنولوژیست‌­های هوشبری (0/001P<) شد. همچنین تفاوتی بین سطح تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیست­‌های اتاق عمل با تکنولوژیست­‌های هوشبری وجود نداشت (0/707P=). نتیجه‌گیری: با توجه به این که آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی باعث افزایش تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیست­‌های اتاق عمل و هوشبری شد لذا پیشنهاد می‌­شود از این روش آموزشی جهت آموزش راهکارهای مقابله با استرس شغلی به منظور بهبود تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیست­‌های اتاق عمل و هوشبری استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent511
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.23.5.387
dc.subjectآموزش مبتنی بر تلفن همراهfa_IR
dc.subjectاسترس شغلیfa_IR
dc.subjectتنظیم شناختی هیجانی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکار‌های مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عملfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue5
dc.citation.spage387
dc.citation.epage394


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد