تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل
(ندگان)پدیدآور
امیری, فردینعرب سرخی میشابی, محمدحنانی, صدیقهآزادی, نمامعلینوع مدرک
Textپژوهشي اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: استرس شغلی یکی از مشکلاتی است که موجب اختلال در تنظیم شناختی هیجانی کارکنان میشود. به منظور بهبود تنظیم شناختی هیجانی میتوان از آموزش مبتنی بر تلفن همراه استفاده کرد. به همین منظور این مطالعه با هدف تأثیر آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی بر تنظیم شناختی هیجانی کارکنان اتاق عمل انجام شد.
روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه بنیادی-کاربردی به روش کمی و به صورت مداخلهای شبه تجربی (بدون گروه کنترل) بود که با مشارکت 176 نفر از تکنولوژیستهای اتاق عمل و هوشبری انجام شد. نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شد. آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی طی شش جلسه به نمونهها داده شد. ابزار گردآوری دادهها فرم مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده استرس شغلی پرستاران بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی زوجی استفاده شد. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای مقابله با استرس شغلی باعث افزایش سطح تنظیم شناختی هیجانی تکنولوژیستهای اتاق عمل (0/001P
کلید واژگان
آموزش مبتنی بر تلفن همراهاسترس شغلی
تنظیم شناختی هیجانی.
طب نظامی
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2021-08-011400-05-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهسازمان پدید آورنده
گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانگروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
شاپا
1735-15371735-7667




