دوره 37, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارائه چارچوب بازیوارسازی آموزش زبان انگلیسی در محیط الکترونیکی با رویکرد طراحی آموزشی سیستمی و اعتباریابی آن
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)هدف این پژوهش ارائه چارچوب بازیوارسازی آموزش زبان انگلیسی در محیط الکترونیکی با رویکرد طراحی آموزشی سیستمی و اعتباریابی آن است. برای دستیابی به این هدف، از روش تحقیق ترکیبی استفاده شده است. در بخش تحلیل محتوای کیفی، برای ...
-
طراحی مدل ساختاری تفسیری بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)هدف پژوهش حاضر شناسایی عناصر مدل ساختاری تفسیری بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گراست. برای دستیابی به این هدف، راهبرد کیفی و روش فراترکیب به کار رفته است. مدل مفهومی اولیه پژوهش، متشکل از سه مقوله (بعد)، چهار ...
-
شناسایی شاخصهای شایستگی دانشجو- معلمان تربیت بدنی و عوامل زمینه ای مؤثر بر آن
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)هدف این پژوهش شناسایی شاخصهای شایستگی دانشجو- معلمان تربیتبدنی و عوامل زمینهای مؤثر بر آن بود. روش پژوهش شناختی از نوع ترکیبی (کیفی-کمّی) است. نمونههای پژوهش در مرحله کیفی، صاحبنظران (22 نفر) و در مرحله کمّی ...
-
بررسی مؤلفه های توسعۀ سیاسی در کتابهای درسی دورۀ اول و دوم متوسطه (95 – 1394)
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)توسعه سیاسی از مفاهیمی است که پس از جنگ جهانی دوم در ادبیات توسعه مطرح شده است. برخی توسعه سیاسی را مقدمۀ توسعه اقتصادی دانسته و با نظر به اهمیت جامعهپذیری سیاسی، لازمه تحقق توسعه سیاسی را، توجه جدیتر نظام آموزش و ...
-
تحلیل عوامل مؤثر بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دختر شهر مشهد با رویکرد تربیتی – ورزشی
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان دختر شهر مشهد با رویکرد تربیتی - ورزشی انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و روش آن، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش همه دانش آموزان ...
-
استانداردسازی و هنجاریابی آزمون استعداد بارت برای هدایت تحصیلی شغلی دانش آموزان پایه نهم
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)پژوهش حاضر باهدف بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون استعداد بارت برای هدایت تحصیلی شغلی دانشآموزان پایه نهم انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف توسعهای و از نظر اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری همۀ دانش آموزان پایه نهم شهرستانهای ...
-
بررسی فراتحلیلی بعضی عوامل خانوادگی، فردی و آموزشی مؤثر در افت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه
(وزارت آموزش و پرورش, 2021-06-01)هدف این پژوهش بررسی افت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن از سه جهت عوامل خانوادگی، مدرسهای و عوامل مربوط به دانش آموز است. در این پژوهش با روش فراتحلیل و محاسبۀ اندازه اثر کاهن روی 15 پژوهش انجام شده بر دانشآموزان ایرانی عوامل ...



