| dc.contributor.author | آدرسی, مصطفی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-10T19:43:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-01T19:43:01Z | |
| dc.date.available | 1400-12-10T19:43:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-01T19:43:01Z | |
| dc.date.issued | 2021-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-10-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-07-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آدرسی, مصطفی. (1400). بهینهسازی فنی اقتصادی مجموعه روسازی آسفالتی و اساس تثبیتشدۀ مطالعۀ موردی محور اردکان-نائین. مهندسی عمران فردوسی, 34(2), 17-34. doi: 10.22067/jfcei.2021.61752.0 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61752.0 | |
| dc.identifier.uri | https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_40663.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843159 | |
| dc.description.abstract | هدف مطالعۀ حاضر تعیین درصد مناسب تراشۀ آسفالت و سیمان در مخلوطهای اساس تثبیتشده با سیمان است بهگونهای که عامل دوام و اقتصادی بودن روسازی، همزمان درنظر گرفته شوند. ازاینرو مقاومت فشاری و کششی در درصدهای مختلف RAP شامل 0%، 40%، 60% و 80% و در درصدهای مختلف سیمان شامل 3%، 5% و 7% بهدست آورده شد. درادامه روسازی تحت بار استاندارد 10، 20، 35 و 50 میلیون ESALs، تعیین ضخامت شد. با برقراری رابطه بین درصد تراشۀ آسفالت، درصد سیمان، عدد شاخص حساسیت رطوبتی (TSR) بهعنوان یک پارامتر مؤثر در دوام، و هزینهی اجرای روسازی در بارهای مختلف، معادلۀ همزمان هزینۀ دوام روسازی تشکیل گردید. نهایتاً براساس تکنیک بهینهسازی میزان درصد بهینۀ تراشۀ آسفالت و سیمان در مخلوطها بهمنظور دستیابی به دوام مورد انتظار (70 (TSR=تعیین گردید. بر این اساس جواب بهینۀ تابع هزینه که تابعی از سطح بارگذاری است، در مقدار 29.6 درصد تراشۀ آسفالت، 4.16 درصد سیمان و در حداقل سطح بارگذاری حاصل شد. از نتایج مقالۀ فوق میتوان با تقریب مناسبی در طرح سازهای روسازی بادوام و اقتصادی حاوی اساس تثبیتشده با سیمان و مقادیر مختلف تراشۀ آسفالت بهره برد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1041 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران فردوسی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61752.0 | |
| dc.subject | تراشۀ آسفالت | fa_IR |
| dc.subject | مقاومت فشاری | fa_IR |
| dc.subject | مقاومت کششی | fa_IR |
| dc.subject | دوام مخلوط | fa_IR |
| dc.subject | طرح اقتصادی | fa_IR |
| dc.title | بهینهسازی فنی اقتصادی مجموعه روسازی آسفالتی و اساس تثبیتشدۀ مطالعۀ موردی محور اردکان-نائین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکدۀ مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 34 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 34 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5209-9386 | |