نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآدرسی, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-10T19:43:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-01T19:43:01Z
dc.date.available1400-12-10T19:43:00Zfa_IR
dc.date.available2022-03-01T19:43:01Z
dc.date.issued2021-08-23en_US
dc.date.issued1400-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-03en_US
dc.date.submitted1399-07-12fa_IR
dc.identifier.citationآدرسی, مصطفی. (1400). بهینه‌سازی فنی اقتصادی مجموعه روسازی آسفالتی و اساس تثبیت‌شدۀ مطالعۀ موردی محور اردکان-نائین. مهندسی عمران فردوسی, 34(2), 17-34. doi: 10.22067/jfcei.2021.61752.0fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61752.0
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_40663.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/843159
dc.description.abstractهدف مطالعۀ حاضر تعیین درصد مناسب تراشۀ آسفالت و سیمان در مخلوط‌های اساس تثبیت‌‌شده با سیمان است به‌گونه‌ای که عامل دوام و اقتصادی بودن روسازی، هم‌زمان درنظر گرفته شوند. ازاین‌رو مقاومت فشاری و کششی در درصدهای مختلف RAP شامل 0%، 40%، 60% و 80% و در درصدهای مختلف سیمان شامل 3%، 5% و 7% به‌دست آورده شد. درادامه روسازی تحت بار استاندارد 10، 20، 35 و 50 میلیون ESALs، تعیین ضخامت شد. با برقراری رابطه بین درصد تراشۀ آسفالت، درصد سیمان، عدد شاخص حساسیت رطوبتی (TSR) به‌عنوان یک پارامتر مؤثر در دوام، و هزینه‌ی اجرای روسازی در بارهای مختلف، معادلۀ هم‌زمان هزینۀ دوام روسازی تشکیل گردید. نهایتاً براساس تکنیک بهینه‌سازی میزان درصد بهینۀ تراشۀ آسفالت و سیمان در مخلوط‌ها به‌منظور دست­یابی به دوام مورد انتظار (70  (TSR=تعیین گردید. بر این اساس جواب بهینۀ تابع هزینه که تابعی از سطح بارگذاری است، در مقدار 29.6 درصد تراشۀ آسفالت، 4.16 درصد سیمان و در حداقل سطح بارگذاری حاصل شد. از نتایج مقالۀ فوق می­توان با تقریب مناسبی در طرح سازه­ای روسازی بادوام و اقتصادی حاوی اساس تثبیت‌شده با سیمان و مقادیر مختلف تراشۀ آسفالت بهره برد.fa_IR
dc.format.extent1041
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61752.0
dc.subjectتراشۀ آسفالتfa_IR
dc.subjectمقاومت فشاریfa_IR
dc.subjectمقاومت کششیfa_IR
dc.subjectدوام مخلوطfa_IR
dc.subjectطرح اقتصادیfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی فنی اقتصادی مجموعه روسازی آسفالتی و اساس تثبیت‌شدۀ مطالعۀ موردی محور اردکان-نائینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکدۀ مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائیfa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue2
dc.citation.spage17
dc.citation.epage34
nlai.contributor.orcid0000-0002-5209-9386


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد