نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorغفارزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعرب ملکی, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:44:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:44:38Z
dc.date.available1400-03-19T18:44:37Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:44:38Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-11-30en_US
dc.date.submitted1391-09-10fa_IR
dc.identifier.citationقادری, مسعود, غفارزاده, حسین, عرب ملکی, وحید. (1394). ارزیابی پایداری و رفتار ارتعاشی ستون‌های ترک‌دار ‌تحت بارگذاری محوری. مهندسی عمران فردوسی, 26(2), 21-33. doi: 10.22067/civil.v26i2.17331fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v26i2.17331
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_28415.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815839
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر روش تحلیلی جدیدی به‌منظور بررسی اثر ترک بر رفتار ارتعاشی و پایداری ستون‌های ترک‌دار تحت نیروی محوری ارائه شده است. به‌کمک تعریف انعطاف‌پذیری موضعی، ترک با یک فنر پیچشی مدل شده است که دو قسمت سالم ستون را در محل ترک به یکدیگر متصل می‌سازد. پس از استخراج مسأله مقدار ویژه‌ی متناظر به بررسی تأثیر ترک و نیروی محوری بر فرکانس‌های طبیعی و ظرفیت باربری ستون‌های ترک‌دار با انواع شرایط مرزی مختلف پرداخته شده است. مقایسه‌ی نتایج مدل ارائه شده با نتایج تجربی موجود در ادبیات فن نشان می‌دهد که مدل جدید ارائه شده در ضمن سادگی، با دقت مناسبی رفتار ارتعاشی و ظرفیت باربری ستون‌های ترک‌دار را پیش‌بینی می‌کند. محاسبه‌ی ظرفیت باربری و فرکانس‌های طبیعی ستون ترک‌دار و مطالعه‌ی تغییرات آن نسبت به موقعیت و عمق ترک نشان می‌دهد که در حالت کلی وجود ترک باعث کاهش فرکانس‌های طبیعی و ظرفیت باربری ستون می‌شود که میزان این کاهش به موقعیت و عمق ترک بستگی دارد. هم‌چنین بار محوری کششی باعث افزایش فرکانس‌های طبیعی و بار محوری فشاری باعث کاهش فرکانس‌های طبیعی می‌شود طوری که با افزایش بار محوری فشاری، فرکانس طبیعی اول کاهش می‌یابد تا در بار کمانش مقدار آن به صفر می‌رسد و سیستم ناپایدار می‌شود.fa_IR
dc.format.extent262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v26i2.17331
dc.subjectتحلیل ارتعاشیfa_IR
dc.subjectستون ترک‌دارfa_IR
dc.subjectفرکانس طبیعیfa_IR
dc.subjectنیروی محوریfa_IR
dc.subjectبار کمانشfa_IR
dc.titleارزیابی پایداری و رفتار ارتعاشی ستون‌های ترک‌دار ‌تحت بارگذاری محوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentآزاد اسلامی گرمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue2
dc.citation.spage21
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد