| dc.contributor.author | امینی, بهنام | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحپور, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-03-19T18:33:57Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2021-06-09T18:33:58Z | |
| dc.date.available | 1400-03-19T18:33:57Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2021-06-09T18:33:58Z | |
| dc.date.issued | 2012-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-05-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-03-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امینی, بهنام, صالحپور, حمیدرضا. (1390). ارزیابی تاثیر با هم ضریب اصطکاک و عمق بافت روسازی آسفالتی در تصادفهای آزادراهی. مهندسی عمران فردوسی, 23(1)doi: 10.22067/civil.v23i1.12790 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22067/civil.v23i1.12790 | |
| dc.identifier.uri | https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_26306.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815730 | |
| dc.description.abstract | مطالعات بسیاری در زمینه اثر جدا از هم ضریب اصطکاک یا عمق بافت بر روی تصادفها در راه انجام شد، ولی تاکنون پژوهشگران اثرهای این دو متغیر را با هم نسنجیدهاند. در این پژوهش اندرکنش اصطکاک و عمق بافت رویه آسفالتی و نرخ تصادفهای، در سی مقطع آزادراهی بررسی شده است. در این راستا آمار و دادهها تصادفها جمع آوری و برای اندازهگیری ضریب اصطکاک دستگاهی طراحی و ساخته شد. با تحلیل رگرسیون غیر خطی روی آمار و دادهها یک الگوی نمایی ترکیبی به دست داده اند. نتیجههای الگوسازی نشان می دهد که برخلاف رابطه موجود میان ضریب اصطکاک و عمق بافت روسازی، هر یک از آنها اثرهای مستقلی دارند که میتواند کاهش چشمگیری در نرخ تصادفهای آزادراهی ایجاد کند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 445 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران فردوسی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22067/civil.v23i1.12790 | |
| dc.subject | مقاومت لغزشی روسازی | fa_IR |
| dc.subject | ضریب اصطکاک روسازی | fa_IR |
| dc.subject | عمق بافت | fa_IR |
| dc.subject | تصادفهای آزاد راهی | fa_IR |
| dc.subject | نرخ تصادف | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی تاثیر با هم ضریب اصطکاک و عمق بافت روسازی آسفالتی در تصادفهای آزادراهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | یادداشت پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 1 | |