دوره 23, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی آزمایشگاهی کارکرد با هم طوق و شکاف بر میزان آبشستگی موضعی در پایه پل
(2012-02-20)جابه جایی ذرههای رسوب ناشی از تغییر الگوی جریان، آبشستگی نامیده می شود. این پدیده یکی از دلیلهای پایدار نبودن پل ها و در نهایت خراب شدن آنها به شمار میرود. از اینرو ارائه روشهایی برای مهار و کاهش آبشستگی اهمیت دارد. ...
-
بهره برداری بهینه از مخازن سدها با استفاده از مکانیزم تظریف تطبیقی قطعی در الگوریتم مورچه ها
(2012-02-20)در این تحقیق از الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچه ها و مکانیزم تظریف تطبیقی قطعی در حل مسایل بهینه سازی استفاده می شود. با توجه به اینکه بسیاری از مسائل واقعی پیوسته می باشند، به کار گیری الگوریتم گسسته جامعه مورچه ها در حل ...
-
مطالعه عملکردی روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در بهینهیابی گزینههای بهسازی ساختمانهای مصالح بنایی غیرمسلح
(2012-02-20)امروزه روشهای مختلفی برای ارزیابی معیارهای موجود در بهسازی ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) با توجه به رویکرد آن از جایگاه ویژهای برخوردار است. با توجه به میزان لرزه خیزی ...
-
بررسی رفتار عددی زوج دیوارهای پیش ساخته برشی زیر اثر پوش بارهای تناوبی
(2012-02-20)در سازه های بتنی پیش ساخته صفحهای ، طراحیها با فرض صلب بودن اتصالات انجام میگیرد. ولی، در بارهای لرزه ای اتصالات وارد محدوده غیر خطی- غیر کشسان می شوند و باید رفتار واقعی سازه با در نظرگرفتن اتصالات غیر کشسان بررسی ...
-
ارزیابی مقاومت شیارافتادگی مخلوطهای آسفالتی گرم با مصالح سنگی درشتدانه
(2012-02-20)شیارافتادگی روسازیهای آسفالتی با افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین به ویژه در ناحیههای گرمسیر، مشکلات زیادی ایجاد میکند. مخلوطهای آسفالتی گرم با مصالح سنگی درشت (Large Stone Asphalt Mix (LSAM)) نسبت به مخلوطهای معمول(سنتی)، ...
-
ارزیابی تاثیر با هم ضریب اصطکاک و عمق بافت روسازی آسفالتی در تصادفهای آزادراهی
(2012-02-20)مطالعات بسیاری در زمینه اثر جدا از هم ضریب اصطکاک یا عمق بافت بر روی تصادفها در راه انجام شد، ولی تاکنون پژوهشگران اثرهای این دو متغیر را با هم نسنجیدهاند. در این پژوهش اندرکنش اصطکاک و عمق بافت رویه آسفالتی و نرخ ...



