نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلیلی قاضی زاده, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorکاووسی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorفرهاد, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:27:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:27:42Z
dc.date.available1400-03-19T18:27:41Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:27:42Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-24en_US
dc.date.submitted1396-05-02fa_IR
dc.identifier.citationجلیلی قاضی زاده, مرتضی, کاووسی, امیر, صادقی, علی اصغر, فرهاد, حمید. (1398). مدل‌سازی رفتار خستگی مخلوط‌های آسفالتی حاوی سربارۀ کورۀ قوس الکتریک با استفاده از مفهوم انرژی. مهندسی عمران فردوسی, 32(2), 17-34. doi: 10.22067/civil.v32i2.66310fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i2.66310
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_32273.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815666
dc.description.abstractدر این پژوهش به بررسی رفتار خستگی مخلوط­های آسفالتی حاوی سربارۀ کورۀ قوس الکتریک پرداخته شده است. پس از ارزیابی خصوصیات سربارۀ فولادی، پنج سری مخلوط آسفالتی با درصدهای وزنی مختلف سرباره (جایگزین بخش درشت‌دانۀ مصالح آهکی) تهیه شد. با استفاده از آزمایش خمش چهار نقطه‌ای، رفتار خستگی مخلوط­ها در حالت کرنش کنترل شده ارزیابی شد. سپس با استفاده از عمرخستگی­های به‌دست‌آمده، مدل­های پیش‌بینی عمرخستگی توسعه داده شد. همچنین مدل خستگی بر اساس نتایج آزمایش کشش غیرمستقیم، مدول برجهندگی و بر پایه­ی مفهوم انرژی شکست ارائه گردید. نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از سرباره، منجر به بهبود رفتار خستگی مخلوط آسفالتی می­شود. همچنین مدل­های توسعه داده شده دقت خوبی در پیش‌بینی عمرخستگی دارد. مدل­ به‌دست‌آمده از نتایج آزمایش کشش غیرمستقیم و مدول برجهندگی نیز نشان داد که می­توان از پارامتر انرژی شکست برای تعیین عمرخستگی مخلوط­های آسفالتی حاوی سرباره استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent911
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i2.66310
dc.subjectمخلوط آسفالتیfa_IR
dc.subjectسرباره کوره قوس الکتریکfa_IR
dc.subjectمدل خستگیfa_IR
dc.subjectانرژی شکستfa_IR
dc.titleمدل‌سازی رفتار خستگی مخلوط‌های آسفالتی حاوی سربارۀ کورۀ قوس الکتریک با استفاده از مفهوم انرژیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربت حیدریهfa_IR
dc.citation.volume32
dc.citation.issue2
dc.citation.spage17
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد