نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی جعفری, علیfa_IR
dc.contributor.authorادریسی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1400-03-19T18:26:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-06-09T18:26:43Z
dc.date.available1400-03-19T18:26:43Zfa_IR
dc.date.available2021-06-09T18:26:43Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-30en_US
dc.date.submitted1395-08-09fa_IR
dc.identifier.citationرضایی جعفری, علی, ادریسی, علی. (1398). مدل‌سازی لوجیت چندجمله‌ای انتخاب شیوۀ دسترسی زمینی به فرودگاه مطالعۀ موردی: فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره). مهندسی عمران فردوسی, 32(1), 1-18. doi: 10.22067/civil.v32i1.59963fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i1.59963
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_32042.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/815656
dc.description.abstractدر این پژوهش سعی­شده نحوۀ رفتار مسافران هوایی در انتخاب بین 6 شیوۀ حمل­و­نقل مترو، اتوبوس، همسفری (coorpoling)، تاکسی، خودروی شخصی (پارک­کردن) و خودروی شخصی (پیاده­شدن) درجهت دسترسی زمینی به فرودگاه بین­المللی امام­خمینی تهران مورد بررسی قرار گیرد. جمع­آوری اطلاعات این پژوهش در 3 روز از تابستان 1393 انجام شده و به‌منظور مدل‌سازی از مدل لوجیت چندجمله­ای (multinomial logit model)  استفاده شده‌است. پیمایش‌‌ مذکور در قالب رجحان­ بیان­شده (stated preference) به‌شکل مصاحبۀ حضوری در فرودگاه‌ بین­المللی امام­خمینی تهران انجام گرفته‌است. تعداد پرسش­نامه‌های جمع‌آوری­شده 257 عدد بوده و مقدار اعتبارسنجی (validation) داده­ها 34% می­باشد. از مهم­ترین نتایج این پژوهش می­توان به این موضوع اشاره کرد که درصد بسیاری از مسافران فرودگاه امام­خمینی از درآمد (حدود 90% مسافران درآمد بالای 1.5 میلیون تومان در ماه دارند) و مالکیت خودروی (حدود 92% مسافران حداقل 1 خودرو در خانواده­شان دارند) بالایی برخوردارند و با در نظرگیری نتیجۀ به‌دست‌آمده برای این مسافران که تمایلی به استفاده از مترو ندارند، افزایش زمان سفر و هزینه­های حمل­و­نقل شخصی (مثل افزایش هزینۀ پارکینگ) و در مقابل سرویس­دهی بسیار بالاتر مترو (مثل فراهم کردن توشۀ بار، اعتمادپذیری و کاهش زمان سفر) مسافران فرودگاه امام­خمینی را متمایل به استفاده از مترو می‌کند.fa_IR
dc.format.extent877
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/civil.v32i1.59963
dc.subjectدسترسی زمینی به فرودگاهfa_IR
dc.subjectفرودگاه امام خمینیfa_IR
dc.subjectمتروfa_IR
dc.subjectلوجیت چند تاییfa_IR
dc.subjectرجحان بیان شدهfa_IR
dc.titleمدل‌سازی لوجیت چندجمله‌ای انتخاب شیوۀ دسترسی زمینی به فرودگاه مطالعۀ موردی: فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume32
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد